Direktlänk till inlägg 5 april 2010

Start

Av zelvis - 5 april 2010 16:11

Jaha, då har även jag börjat att blogga. Har funderat ett tag på om jag skulle starta en blogg eller inte.

De flesta bloggar som jag har varit inne och tittat på och de som jag följer har så mycket att berätta och dela med sig av att jag ibland tänker: Hur hinner de med allt? Att de orkar med allt! Men det är ju deras liv, deras upplevelser. Vissa är flitiga med att lägga in nya inlägg, ibland flera om dagen, andra kanske lägger in inlägg ett par gånger i veckan.

Vad har jag att blogga om? Mitt liv är ju i mitt tycke tråkigt, vardagslunk med lite solglimtar emellanåt. Men det ju det som är livet  i alla fall för mig, ingen annan än jag lever mitt liv.

Jag kommer nog inte att lägga in inlägg dagligen men några i veckan blir det nog. Någon fin kamera har jag inte heller men några bilder med min gamla kamera kan jag nog lägga in ibland.


Igår var jag och  på konstrunda med Jenny med flera. En fantastisk tjej! Det var första gången jag träffade Jenny. Lika glad, vänlig och vacker (Ja det är du   verkligen Jenny) som jag trodde att hon var efter att ha läst hennes blogg.

Jag har följt hennes blogg www.jennyk.blogg.se  i flera år nu. Första gången jag hörde talas om hennes blogg satt jag på jobbet och lyssnade på Radio Malmöhus när ett reportage med Jenny sändes. Jag blev nyfiken och gick in och tittade på hennes blogg och sedan dess har jag följt den. Jenny är väldigt duktig på att fotografera och hennes bilder är otroliga. Jag gillar speciellt bilderna på barnen, min favorit är lilla Bella hon är så söt.

Vi var ett blandat gäng i olika åldrar från ca 5 år till ca 60 år på 14 personer som tillsammans åkte på Konstrunda på Österlen. Det blev en karavan av bilar. Vi började i Peppinge med Galleri Jägfeldt. Annika Jägfeldt visade sina porträttmålningar i olja av kändisar som Bryan Ferry, John Lennon, Mick Jagger,Madonna, Petr Haber, Mikael Persbrandt mfl.. Hon hade verligen fångat dem på bild.

Vi fortsatte i Peppinge till Galleri Peppinge. Där hade två systrar, Åsa Melin  och Malin Centerhall utställning med akvareller och skulpturer. Jenny fick mig verkligen att tänka efter vad målaten hade tänkt med sina bilder. Bilden var en gestalt som stod på en gul väg under en blå himmel. Varför välja den vägen? Varför bara en väg?

Fantastiska skulpurer av små ansikten med otroliga ansiktsuttryck. Bilderna, ansiktena och de små texterna emellan gjorde att det blev lite andligt över det hela. Otroligt fint. Jag var lite tagen efteråt.

Vi tittade även in på Kabusa Vintagehouse där Peter Wahlbeck visade sina alster och det även fanns loppisgrejor. Peter Wahlbeck gick själv runt bland kläderna och hängde upp dem. Vi fortsatte vår färd och började närma oss Hammenhög med några fler stopp i affärer på vägen. Klockan 13,00 var ett bord bokat till oss på Hammenhögs Gästis där vi åt lunch allihopa. Jag valde Äggakaka med fläsk Jättegott!

Vi tittade in på glashyttan som hastigast men där fanns inte mycket att se. Jenny ville titta på en fotoutställning så vi gick dit. Fina bilder men inte så många så det besöket gick fort. I Hammenhög finns en liten retrobutik och naturligtvis gick vi dit. Jag fyndade en stor duk för bara 20 kr! Jättefin till sommarens fikastunder i trädgården.

Rundan avrundades med att titta på Caroline Gynning och hennes mamma Anitas utställning på Ystads Saltsjöbad. Anita Gynning hade många verk med på utställningen, många bronsskulpturr och några i marmor. Verkligen färgglada tavlor som Carolina hade gjort men det var inget som tilltalade mig precis. Vi, Hilde, Jenny, Jennys tolk, Linda och jag stod och pratade om bilderna. Det får en verkligen att tänka till när man delar sina åsikter med andra. Annars blir det bara att man tänker för sig själv att: usch vilka färger, hur kan man måla så, hon måste leva på att hon är känd. Min tanke var att hon måste mått dåligt när hon  målade dem och fick utlopp för sina känslor genom att måla av sig dem.

Efter det var allihopa mätta på konst och körde tillbaka till  Skurup där vi sa hej och tack för denna gången. jenny ska försöka att ordna konstrunda även nästa år då vi var så många som ville det. Det ser jag framemot.

Hela dagen var jättetrevlig med många nya bekantskaper, många nya intryck och skratt.

jag var lite mör när jag kom hem. Hundarna överföll mig som vanligt och skällde på mig för att jag inte hade varit hemma med dem. De fick lite mat och sedan var de lugna.

Det var bara pojkarna , pojkar och pojkar de är 22 och 21 år nu, hemma och de värmde sig lite rester från påskaftonens middag men jag ville bara ha en kopp the. Satte mig i soffan med värmedynan, en hund på var sida om mig och bara kopplade av. Det var många intryck att ta in men det var en härlig dag trots regn och blåst. 

Idag tar jag det bara lugnt eftersom jag känner av gårdagen i nacken och ryggen men det gör jag gärna med tanke på allt jag upplevde igår!

Detta blev ju ett rätt långt inlägg ändå fast att jag inte trodde att det skulle bli så långt.

Hoppas att ni också har haft en trevlig Påsk!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards