Alla inlägg den 8 april 2010

Av zelvis - 8 april 2010 18:57

Äntligen är den här, Våren!

Tillbringade några timmar i trädgården igår med beskärning av fjärilsbuskarna. Det var riktigt skönt väder och jag blev varm när jag arbetade. Grannarna till höger om oss har en pojke som åkte rullskridskor på deras trädäck i vårsolen. Snart börjar han väl att sparka boll också. 

Hoppas att värmen stannar nu. Pratade även med grannen till vänster om oss om avspärrningen mellan våra hus. Grannen ska riva det gamla garaget och bygga nytt garage. Det gamla garagets ena långsida är samtidigt en gräns mellan våra tomter men det kommer ju att försvinna när det rivs. För att förhindra att mina hundar och deras hund rymmer så byggde grannen en provisorisk avspärrning och det blev väldigt bra.

Jag och hundarna tog en riktigt lång promenad och då passade jag på att plocka med mig fina små runda stenar länhs vägen. Det lyste gult på många ställen, Tussilagon blommade ju och fåglarna sjöng i skyn.

När vi kom hem gjorde jag mig en mugg thé och fikade ute i vårsolen. Det var så skönt!

Jag tog nog ut mig i går för idag har jag så ont. Nacken är stel, jag har huvudvärk och varje steg jag tar gör ont. Men jag är ju van nu, har ju haft detta sedan olyckan 1999. Jag räknade med att jag inte skulle må så bra idag, ibland måste jag få göra saker när jag mår bra utan att begränsa mig med tanke på min skada. Det är en tillfredställelse att se resultatet även om jag mår dåligt i flera dagar efteråt. Skulle jag bara strunta i allt för att jag får värk så skulle ingenting bli gjort och då skulle jag må dåligt på ett annat plan. Jag kan iallafall inte förvärra skadan vilket känns skönt. Men det är ju inte roligt att få sådan värk och få migränanfall.

Hundarna ska ha sina dagliga promenader även om jag har en dålig dag och jag har skaffat ett midjebälte som jag kopplar dem i. Då slipper jag påfrestningen i nacken, skuldrorna och armarna. Mår jag bra så har jag även stavar med mig så motion och träning får jag!

Imorgon är det arbetsdag igen, det är skönt med invanda rutiner.

Var inne och tittade på ElinLettura´s sida  http://agador.blogg.se och hittade ett foto av mig själv där! Jag hade inte märkt att hon fotograferade mig. Elin är en riktig Bokslukare. En väldigt glad och trevlig tjej med härliga ögon. Man blir glad när hon är i närheten.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards