Alla inlägg den 7 maj 2010

Av zelvis - 7 maj 2010 15:29

Var tog våren vägen? Här är det kallt, regnigt och blåsigt nästan  som höst. Nu vill vi ju ha sol och värme efter denna långa vinter. Hundarna bryr sig inte om vädret utan vill ju ut och promenera som vanligt så det är bara att klä på sig regnkläder och gå ut. Men det är skönt när man kommer tillbaka efter en långtur.


Jag ska baka några sockerkakor till på söndag då vi ska ha ett nytt möte i Byalaget eftersom ordföranden och en styrelseledamot har hoppat av. Ska jag vara ärlig så kommer jag inte sakna ordföranden, tvärtom. Han och jag har haft våra duster så nu kanske det kan bli ett behagligare klimat på våra möten och så kanske man kan slippa sitta i försvarsställning beredd på otrevliga påhopp. Vår ordförande talade illa om en icke närvarande styrelsemedlem och jag protesterade mot detta. Jag accepterar inte att man pratar illa om människor som dessutom inte är närvarande och kan protestera själv och det sa jag TYDLIGT. Det passade inte herr ordförande utan då gick han till personangrepp på mig! Han undrade hur jag kunde ha gjort smörgåstårtorna till årsmötet. Total arbetstid 15 tim för arbetet med smörgåstårtorna för 60 pers. Jag som är så sjuk och har ont så jag inte kan jobba mer än 10 tim/vecka så hur kunde jag lägga 15 tim på smörgåstårtorna! Det hör till saken att hans fru arbetar på FSK så jag upplevde det som ett förtäckt hot. Jag hade semester och det var inte bara jag som arbetade med tårtorna utan alla i familjen hjälpte till med allt från inköp till färdigt resultat. Dessutom kan jag ju vila och ta smärtstillande när jag behöver det då när jag hemma! Det är tacken för att man ställer upp ideelt! Och han undrar och klagar över att ingen kommer på styrelsemötena! 

Jag har blivit kontaktad av valberedningen men vill inte säga mer nu. Väntar tills efter mötet. ; )

Hoppas att våren kommer tillbaka iallafall till nästa helg då vårt Byalag har Byafest. Det är ju roligare om det är fint väder.


Tandläkarbesök på Folktandvården har jag framför mig nu på tisdag och det är inget jag ser fram emot men det måste göras. Med en nackskada är det svårt att öppna munnen helt och att sitta med öppen mun några längre stunder. Brukar ha rejält ont flera dagar efter ett tandläkarbesök. Jag har problem med en kindtand och så är det ju inte gratis precis! Man vet ju aldrig vad det kommer att kosta i slutändan, ungefär som när man lämnar in bilen på verkstad. Jag kommer att få en ny tandläkare nu och hoppas att han lyssnar på mig och har förståelse för att jag måste pausa lite emellanåt. Förra tandläkaren gjorde inte det! Det var inte anledningen till att jag bytte tandläkare utan det var att hon hittade ett hål i en tand på röntgen, skrev in det i journalen men sa inget till mig och gjorde inte heller några noteringar om vidare behandling. Efter 7 månader fick jag väldigt ont i tanden och efter 3 dagar fick jag komma akut till en annan mycket trevlig tandläkare. Han kollade mina tänder och min journal och sa att jag hade ett hål som förra tandläkaren hade noterat och sedan blinkade han mot sköterskan.Tandläkaren hade inte sagt något till mig om detta! Och inte heller bokat någon ny tid för att åtgärda detta! Tanden måste rotfyllas ( för flera tusenlappar) men nu fick jag ett förband på tanden så smärtan la sig direkt. 

Jag fick sådan konstiga känslor när jag låg där i tandläkarstolen och kände direkt att det var något som inte stämde så när jag kom hem kollade jag deras hemsida. Det fanns en rubrik " Om du inte är nöjd" som jag klickade på. Där skrev jag en fråga " Vad har jag för rättigheter?" och förklarade vad jag hade varit med om och efter 3 dagar fick jag ett telefonsamtal. Summan av allt detta blev att jag fick en tillfälligt annan tandläkare som gjorde rotfyllningen och för det fick jag betala för vad lagningen av tanden skulle ha kostat (1000 kr) om jag hade lagat den från början. Nu ska jag få en ny tandläkare och hoppas att det kommer att vara någon som jag kommer att känna förtroende för


Har köpt en skänk som jag ska slipa och måla om. Grannen tipsade om Ottossons färgfabrik i Genarp som har linoljefärg så jag tänkte besöka den på onsdag. Jag ska köra mamma till ett återbesök i Lund och tänkte passa på att besöka färgfabriken i samma veva. Vet inte riktigt vilken kulör jag ska ha men det får jag säkert hjälp med där och även tips om hur jag ska få ett bra slutresultat.


Ha det!








Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards