Alla inlägg den 10 maj 2010

Av zelvis - 10 maj 2010 17:51

Jag och kassören i Byalaget var på Nordea för att skriva oss som firmatecknare för vårt Byalag. Det ska vi göra enligt stadgarna för att kunna ta ut pengar till div. inköp som vi behöver till bl.a Byafesten. Jag var på banken i förra veckan och hämtade blanketter till detta och fick då reda på hur vi skulle göra. Krångligare än krångligast!! Då medan jag satt och väntade länge på min tur så var det två kassor öppna och i den ena kassan så arbetades och det gick undan medan den andra kassörskan hade ett privat samtal med en kund LÄNGE! Kassörskan såg mycket väl att det var många som väntade på sin tur men ändå fortgick samtalet 10 minuter. När det äntligen var min tur så var det till den kassörskan jag kom. Hon påtalade att blanketterna kunde vi hämta även på nätet men min skrivare fungerar inte, det var därför som jag gick in på banken. Hon berättade väldigt fort om hur blanketterna skulle fyllas i och sa att det bra att göra detta på nätet. Nåväl, idag möttes jag och  vår kassör vid banken med alla protokoll och blanketter och min dotter som vittne och det var samma kassörska. Hon tog emot vår hög med papper, såg att vi inte hade kopierat våra leg och inte heller att vi hade fått detta bevittnat. -Det sa jag ju till dig när du var här förra gången. sa hon. Vi frågade om inte hon kunde hjälpa oss med att kopiera för annars var vi tvungna att köra till min arbetsplats för att göra detta. Nej se det fick hon inte lov att göra men det gick bra att göra ändringen på nätet för då slapp vi kopiera våra leg! Vi lyckades att få det kopierat och sedan gick vi tillbaka till banken. Kassörskan drog en djup suck när vi närmade oss men vi gav oss inte. Vi frågade om allt var i ordning nu med papperna och ja det var det men vi kunde ju även skicka det via post.! Jag svarade med att det tar för lång tid och dessutom kan man inte riktigt lita på Posten alltid. Banken vill ju ha papperna senast 10 bankdagar innan ändringen ska träda i kraft och med en röd dag i denna veckan så kan det ta ännu längre tid även med postgången. När dottern bevittnade kopiorna frågade hon om hon skulle visa sitt id så svarade kassörskan : Det intresserar mig inte! Strax efter upptäckte hon att hon ändå behövde se hennes id och fick då be om det. Hon var väldigt kort i tonen, inte direkt otrevlig men lite kort och mästrande mot oss. Jag trodde i onsdags att det bara var jag som var tyckte så men nu var ju två andra med som reagerade likadant .Ibland undrar man hur sådana människor kan ha kvar sitt jobb. Kan inte skylla över med att hon kanske hade en dålig dag då hon var likadan i onsdags och nu på måndagen. Vill de inte ha några kunder kvar? Jag kommer ialla fall aldrig bli kund i den banken!

Vår kassör och dottern och jag gick ut i solskenet och bara skrattade åt eländet! Detta skulle inte förstöra vårt humör.




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards