Alla inlägg den 17 maj 2010

Av zelvis - 17 maj 2010 13:53

Ja jag vann i fredags så nu kan jag kalla mig Skånemästare i Cafékultur! Men det kändes lite snopet när motståndaren hade 0 rätt och jag vann med 1 rätt. Nu ser jag fram emot ett brev om några veckor med en inbjudan. Den som väntar på nåt gott....!

Det har varit några hektiska dagar med allt förarbete till vår Byafest så när vardagen kommer är det rätt skönt. Bullarna blev bra och de gjorde jag reklam för i lokalradion!

Vädret under lördagen var precis det som vi INTE ville ha, ösregn och kyla. Har full förståelse för att man inte gärna beger sig ut i sådant väder. 2 tappra själar höll bakluckeloppis, 4 försäljare gjorde lite affärer men de bästa affärerna gjordes med kaffeserveringen och korvgrillningen. Många hade hört mig på radion och gratulerade mig till vinsten. Sedan ville de smaka på de berömda bullarna men även de andra kakorna uppskattades, 4 nya medlemmar fick vi också..

Jag var bjuden på middag hos Pelle och hans familj senare på kvällen. När jag kom dit fick jag en present av dem för att jag hade blivit Skånemästare, Tack så mycket, det uppskattades. God mat ,god stämning och SingStar. Det blev sent men jag hade hela söndagen på mig att vila.


Den stora smällen kom idag, värk, trötthet, huvudvärk, men det var bara att bita ihop och köra till jobb. Där fick jag en överraskning! Micke hade köpt en bakelse till mig. Gun Bergbring hälsade till mina arbetskamrater i radion att de skulle ordna en tårta till mig till måndagen för att fira mig till titeln Skånemästaren och det gjorde de. Det var en jättegod bakelse med hyvlad vit choklad, hallonmousse och en sockerkaksbotten med bär, riktigt smaskig var den.


Det är skönt att det är vardag igen med alla de vanliga rutinerna. Det kan kännas tryggt med rutiner, gå upp varje morgon, rasta hundarna, tvätta, diska, städa och iallafall denna årstiden trädgårdsarbete. Hoppas att vädret blir bättre. Rapsen har börjat blomma men jag har ännu inte känt doften. Det har ju varit väldigt kallt här hos oss men när värmen kommer så kommer säkert rapsdoften också, lite sötaktig doft som jag älskar.


Nu visar sig solen så jag ska gå ut en stund i trädgården kanske ta en mugg thé med mig ut och njuta en stund.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards