Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

Efterdyningar

Av zelvis - 25 maj 2010 15:53

Fick en akuttid hos tandläkaren igår men det var inte "min" tandläkare utan en trevlig dam. Nerven är inflammerad så nästa gång blir det rotfyllning men för tillfället har jag "bandage" på tanden. Det gör fortfarande lite ont men inte värre än att jag står ut. Tandläkaren frågade flera gånger om jag ville behålla tanden eller den skulle dras ut. Det är ju mycket billigare ( en tiondel av vad rotfyllningen kostar) att dra ut tanden än att laga den men jag vill ha den kvar! Hur ska jag annars kunna tugga ordentligt? Dessutom ser det inte speciellt snyggt ut med en stor glugg!

Efteråt åkte jag hem och vilade. Vaknade efter ett par timmar med riktigt ont i nacken och axlarna, resultatet av att hålla munnen öppen så länge, så det fick bli smärtstillande och vetevärmare för resten av kvällen.

Fortfarande idag så har jag känningar av gårdagen så det är tur att jag är ledig idag. Har en tid hos Frissan annars ska jag bara ta det lugnt idag. Tänker köpa en toning också för att vara riktigt snygg i håret till på fredag när jag ska till Radio Malmöhus.  

Idag ska vi ha spätta med remouladesås till middag, det har jag längtat efter! Det är bara pojkarna hemma så det är så mycket lättare att planera middagsmat med en mindre att ta hänsyn till med olika önskemål och smak, det är så tråkigt och jobbigt att behöva göra två sorters middagar för att inte alla tycker om det  som serveras.

Dottern bor hos sin pojkvän och hans familj för tillfället. Hur länge det blir vet jag inte men hon och äldste sonen hade ett bråk, det ena gav det andra, hon gav honom en örfil och han puttade henne mot väggen. Dottern ringde pojkvännen som kom och skällde på mig! Då blev jag inte glad om man säger så! Förstår fullständigt att han håller med sin flickvän men när han inte var närvarande och varken såg eller hörde vad som pågick tycker jag inte att han överhuvudtaget ska yttra sig och speciellt inte ta ton mot mig i mitt eget hus. Det finns alltid två sidor av saken och olika sätt att se på det.

Orsaken till bråket däremot var pojkvännens agerande.   Sönnerna, dottern och pojkvännen skulle själva fixa något att äta på lördagskvällen 15/5 då jag var bortbjuden. De som har körkort är jag och pojkvännen så när de andra skulle köpa pizza ville äldste sonen också ha och skickade med pengar. Då valde pojkvännnen att inte köpa pizza till honom så han fick inget! Klart att han blev ledsen och förbannad när de andra tre satt och smaskade pizza och han fick titta på! Sonen berättade detta för mig och jag tog upp saken med dottern och förklarade att det var inte sjysst gjort. Rena mobbingen i mitt tycke och elakt !   Dottern svarade att det var pojkvännens val. Sedan var bråket i full gång!

Nu är det lugnt här hemma och en rätt bra stämning måste jag säga men det kanske bara är lugnet före stormen vem vet?!

Men solen har lyst idag så det har ändå varit en bra dag!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards