Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

Första mötet!

Av zelvis - 27 maj 2010 13:17

Igår kväll höll vi första styrelsemötet med mig som ordförande. Det var en helt annan känsla än de mötena som vi haft tidigare med före ordföranden, då man satt i försvarsställning och var beredd på verbala påhopp. Nu var det en trevlig, positiv, otvungen stämning och många olika förslag på aktiviteter diskuterades. Tidigare år har det inte varit några aktiviteter på sommaren men det ska bli ändring på det nu. Vi ska ha en Byavandring efter midsommar och vi ska även ha rundtur i kyrkan som är från 1100-talet.  Även om man inte är religiös så kan man gå i kyrkan, där finns mycket historia i väggarna väl dokumenterade. Efter dessa rundturer kommer vi att ha kaffeservering och det brukar vara trevligt. Då får man en möjlighet att lära känna alla sina grannar och även höra förslag på vad de vill att Byalaget ska göra och kanske fler frivilliga som vill hjälpa till..

Även  många ideér för olika aktiviteter till hösten kom fram under mötet så nu har vi att arbeta med! Det verkar att bli en bra sommar!


Jag har fortfarande tandvärk och kinden är lite svullen men jag får stå ut tills 29 juni när jag har tid hos tandläkaren. Blir det värre får jag naturligtvis få en akuttid men vill helst slippa. Just nu så hjälper det med Panodil iallafall!


Mors Dag på söndag och min plan är att vi ska åka till Johannamuseét i Skurup med mamma och sedan hem till oss och grilla. Mamma bor i lägenhet och har inte grillat på väldigt länge så det ska bli roligt att bjuda henne på det.  

I fjol körde vi till Brösarp och åkte ånglokståg. Mamma visste inte vad jag hade planerat så det var en överraskning för henne när vi stannade i Brösarp. Jag hade köpt smörgåsbakelser med mig och bakat en rabarberpaj, kaffe på termos och en miniflaska kallt vitt vin till mamma. Vi fikade på stationen i Brösarp och det var jättemysigt. Solen lyste, många hade liksom vi  picnic-korg med sig och fikade och ett stort gäng med säkert 10 barn hade grillfest i gröngräset. En riktigt solig och varm dag och efteråt körde vi till Kivik och tittade lite. Både mamma och jag var jättenöjda med dagen! Här nedan är en bild från stationen i St.Olof  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards