Alla inlägg den 28 maj 2010

Av zelvis - 28 maj 2010 21:44

Precis hemkommen från Radio Malmöhus mätt och belåten och trött!

Vi var 46 st (23 skånemästare med sällskap) som blev uppdelade i 2 grupper och guidades av Gun Bergbring och Claes Westinger runt i lokalerna på Baltzarsgatan. Efter ca 1 timme blev vi bjudna på smörgåstårta och därefter kaka och kaffe. Efter maten blev vi underhållna av ett gäng killar som sjöng och spelade för oss. Detta blev inspelat och en fotograf tog en massa bilder som sedan ska in på deras hemsida.

Därefter var det lite frågetävling mest på skoj och sedan åkte vi hem. Väldigt gott, trevligt, upplysande, intressant och roligt. Träffade även en bekant som blev Skånemästare i Jazz, Håkan Fredriksson. När jag var på konstrunda med www.jennyk.blogg.se   i våras så träffade jag honom i en butik i Hammenhög och nu som Skånemästare. 1999 gjorde jag arbetspraktik på Köpmansmagasinet i Smyge och där lärde jag känna Håkan. Han är en av de drivande till Jazz i Smyge och kan mycket om jazz bl.a så det är inte konstigt att han blev skånemästare i det ämnet! Grattis Håkan!




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards