Alla inlägg den 1 juni 2010

Av zelvis - 1 juni 2010 16:34

 Har varit lite tyst i några dagar men här är jag igen. Helgen  med Mors dag avlöpte bra förutom att citronpajen med hallonmarängtäcket inte blev som jag hade tänkt mig. Marängen blev väldigt lös men den var god ändå så den gick åt. Mamma tyckte det var roligt på www.johannamuseet.se, det väckte många minnen hos henne som hon delade med sig av till oss. 

Jag grillade under parasoll och vi satt i uterummet och åt, det verkade som om mamma var nöjd med dagen. 

 Idag har jag en ledig dag och det behövs. Min arbetstid är 10 tim/vecka fördelat på mån, ons och fredag med 3 tim och 20 min varje dag. Tisdagar och torsdagar är mina lediga dagar så jag kan ta igen mig lite mellan arbetsdagarna. Vi hade kunnat lägga timmarna till att arbeta 2 tim/dag 5 dagar i veckan men det är en väldigt stor ansträngning för mig bara att ta mig upp och ta mig till och från arbetet så det gick vi ifrån ganska snabbt. Jag är jätteglad att jag kan arbeta dessa timmar och inte bara vara hemma. Jag kommer ut och träffar människor, känner mig lite nyttig och får ett egenvärde som yrkesarbetande kvinna och är inte bara mamma  med värk och smärta. Idag är verkligen en" Ta igen mig dag" för jag vill så mycket men min kropp säger något annat! Vädret är inte på topp precis och det känns i hela kroppen. Vad jag längtar efter sol och värme nu! Allt blir så mycket lättare bara solen kommer fram. Vi är inne i Juni månad och fortfarande har vi kallt, (10 grader), regn och blåst. Jag har ont, det ömmar på många ställen och det sätter sig även på humöret, jag blir gnällig.   Men det ska tydligen bli bättre senare i veckan förhoppningsvis kanske ska tilläggas. Jag tror på det först när jag får se det!

Min väninnas äldsta dotter och hennes makes dotter åkte till Alcudia i söndags och jag är SÅ AVUNDSJUK på dem.   Men samtidigt önskar jag dem en riktigt trevlig semester!   Sol, värme och långt hemifrån med alla dagliga krav. 

Jag, barnen och P-O åkte dit år 2002 och har så många härliga minnen därifrån. Jag har iallafall börjat att titta på restresor trots att jag inte har råd att åka men drömma är ju gratis!

Jag ska iallafall åka till Österrike 29-31 Augusti med jobbet och det ser jag fram emot.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards