Alla inlägg den 12 juni 2010

Av zelvis - 12 juni 2010 21:26

Mitt kök var en nödlösning när vi renoverade det 1992. Vi tänkte att vi skulle göra det bättre sedan men först behövde vi göra iordning resten av huset. Nu blev det ju inte så då en skilsmässa kom emellan. Med åren har det blivit ganska slitet och nedgånget. Jag tycker om både att laga mat och att baka och köket har fått tåla en hel del under dessa år. Nu 18 år senare står jag inte ut längre och drömmarna som jag haft kan av ekonomiska skäl inte genomföras så vad gör man då? Jo letar och hittar diskbänk och kökskran på Blocket, köper bänkskivor på Ikea och i veckan  ska jag köpa färg  till skåpluckorna och hyllplanen. Fönsterbrädan i marmor ska kapas då den är för bred och istället ska jag sätta en trevlig mosaik på den. Hittills är jag uppe i summa summarum  1700 kr innan mosaik och färg plus att nya kopplingar till kranen ska inhandlas. Arbetet hoppas och tror jag att min bror och mina söner hjälper mig med. Kan ju alltid försöka muta med lite god mat när det är färdig.  Kanske är köket färdigt innan Midsommar.  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards