Alla inlägg den 19 juni 2010

Av zelvis - 19 juni 2010 13:30

Idag har varit en härlig dag med skönt väder och många loppisfynd och dagen är inte slut än! Tillsammans med min brors sambo besökte jag Länkarnas loppis för första gången och där köpte jag tre stolar med randigt tyg i sitsen och en pall för 70 kr. Hittade även en jalusi-gardin till uterummet för 20 kr och ett par sköna hundpromenadskor för 20 kr. Vi körde hem och tömde bilen och fortsatte till Karlssons loppis, också det för första men absolut inte sista gången. Där fyndade jag fyra stolar för 80 kr och en stol för 10 kr. Resan fortsatte till Erikshjälpen som hade 90 % rabatt på allt i butiken och där lyckades jag att göra av med hela 19 kr på en kjol, ett par jeans, två Hot Shot- glas, två vita panellängder och en bok. Allt som allt har jag gjort av med hela 219 kr idag, en hel förmögenhet! Nu har jag fått ihop 9 stolar till "Matsalen" och de ska fixas till under sommaren. Tyg till klädsel av dynorna ska jag leta efter, jag har en bild i mitt huvud på hur jag vill ha det. Jag har inte bråttom med det utan det får ta den tid det tar efter hur jag mår och vad jag orkar men jag är väldigt väldigt väldigt nöjd med mina fynd. Förutom alla mina fynd så hade Marija och jag roligt tillsammans, det var nog skönt för henne att göra något utan att ha barnen med sig.  

     

Naturligtvis så var linslusarna med på bilden. de ska alltid stå i centrum!  


Nu är det bröllop på tv mellan Victoria och Daniel snart men först ska jag vila lite. Får nog ladda med ett par paket pappersnäsdukar! 


Det har även varit bröllop i Malmö idag.

Anette och Dragan gifte sig idag 12.35 i Rådhuset i Malmö.

 http://blogg.sydsvenskan.se/diagnoshjarntumor


Stort stort stort Grattis önskar jag dem och önskar dem en riktigt trevlig, oförglömlig dag och att de får många, många, många, många, många, många, många fler lyckliga dagar tillsammans!    


Jag gifte mig också i  Rådhuset  20/6-1986 kl: 12.10 som då var Midsommarafton. Vädret då var ungefär som idag och vi åt bröllopsmiddag hos min svägerska med släkt och vänner. På kvällen kördes vi med ögonbindel till min svägerskas väninnas kolonilott på Ärtholmen och firade midsommar med sill och jordgubbar och dansade Bröllopsdansen på dansbanan.

Ja vilka minnen som väcks en dag som idag....


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards