Alla inlägg den 22 juni 2010

Av zelvis - 22 juni 2010 20:50

Skrattar så jag har ont i magen.   Dottern har duschat båda hundarna och efteråt torkat dem med handdukar direkt uttagna från torktumlaren, varma och goda. Elvis for runt som en tossing här: upp i soffan. ner från soffan , ut i "matsalen" in igen, upp i soffan, ner från soffan och samtidigt så lyser det bus i ögonen på honom. Så slänger han sig handlöst ner på golvet och ligger som död i ca 1/2 minut sedan far han upp och rusar runt hejvilt igen! Han är så glad och det syns i hela hans lilla( nåja) kropp. Man kan inte låta bli att skratta åt honom! Då kommer Zelda ut från duschen och hon upprepar allting som Elvis gjorde och Elvis följer med henne. Så nu är det två glada ,nybadade, tossiga hundar som rusar runt här. När de hör oss skratta så blir de bara mer uppspelta precis som om vi eggar dem till mer bus. Till slut går luften ur dem och de lägger sig ner. Luften gick ur mig också men det var skönt att skratta, spänningarna släpper och jag känner mig lugn.  

Av zelvis - 22 juni 2010 19:26

Idag har varit en riktigt skön solig dag. Jag fick dottern till att klippa gräset med motorgräsklipparen.   Det trodde jag aldrig! Hon var väldigt stolt över att klara av både att starta den och att klippa med den samtidigt så fick hon lite motion.Så hon får gärna fortsätta att klippa gräset   Jag har svårt för att använda motorgräsklipparen för den skakar så mycket så mina händer domnar av och jag får väldigt ont i nacken.

Under tiden hon roade sig så grävde jag upp två klematisar(heter det så?) och flyttade dem till en soligare plats där jag hoppas att de trivs bättre. Svart vinbärsbusken blev också planterad idag samtidigt med en liten tuva Pampasgräs . Funderar på att köpa en till Buddleja, (fjärilsbuske). Har redan två stycken som jag är väldigt nöjd med och de ger ett bra insynsskydd, och det är så fint att se alla fjärilar som kommer och "äter" på  de lila blommorna. Har ett "hål" i insynsskyddet  och det behövs täppas till. Lite privatliv vill man ju ha! 

Hundarna njöt i solen idag men till slut blev det för mycket för dem och de letade upp en skuggig plats under kaprifolen där de satt och tittade på när gräset klipptes.

  

Äldste sonen är på Spegeln i Malmö ikväll och tittar på en direktsänd konsert från Sofia i Bulgarien. De som spelar är: Megadeth, Anthrax, Slayer och Metallica. Det var min födelsdagspresent till honom. Konserten ska sluta 23.15 och jag ska hämta honom då. Undrar om han kan sova efter detta,  han ska upp 04.30 i morgon bitti för att arbeta.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards