Alla inlägg den 21 juli 2010

Av zelvis - 21 juli 2010 16:46

Det blev en låååång dag i måndags. Körde hemifrån 06.30 och var tillbaka ca 21.45 så jag har behövt både tisdagen och onsdagen att ta igen mig på. Jag hade en massagetid inbokad igår och den behövdes verkligen!

Framme i Ullared gällde att orientera sig för att inte gå vilse i detta jättestora varuhus. Stångades med andra kunder och deras kundvagnar, alltså det kändes som om det var djungelns lag som gällde. Folk parkerade sina vagnar mitt i gångarna, bara ställde dem och gick utan att tänka på kunden som kom strax bakom dem!

Jag räknade till hundra flera gånger och till slut bestämde jag mig för att skaka det av mig och inte ödsla energi på att bli uppretad och det hjälpte.

Vi, alltså alla vi 5 i bilen gick åt vars ett håll och det tyckte jag var rätt skönt. Skönt att slippa ta hänsyn till vad de andra ville titta på utan jag kunde gå iväg själv och shoppa. Och shoppa gjorde jag och det blev en del kläder till mig och eftersom jag ska åka till Österrike i slutet av augusti med arbetet så ville jag ha lite nytt.  Mest handlade jag till pojkarna. Kalsonger och strumpor har varit en bristvara i deras byråer ett tag nu och pojkarna lät mig köpa det till dem så de slapp.Sedan hittade jag några trevliga, färgglada t-shirts till dem och det kunde jag inte låta bli. De går oftast i svarta -t-shirt och det är jag så trött på att se så nu blev det röda, gröna, blå och vita med tryck på till dem. Jag fyllde vagnen, betalade, gick och lastade i bilen, köpte ett par skor, ringde Carina som kom med sin dotter och kundvagn, lastade i bilen och sedan gick vi in igen med vars en korg istället. Och hela tiden var det lite mulet och vid ett tillfälle kom ett litet duggregn men det var bara skönt! Tur att det inte var gassande sol för det är så jobbigt för mig att köra bil då.

När jag kom hem lastade jag ur bilen, gav pojkarna deras kläder, kelade med hundarna. började dricka en mugg thé men efter 10 minuter gick jag och lade mig. Så trött jag var!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards