Direktlänk till inlägg 25 juli 2010

Sightseeing

Av zelvis - 25 juli 2010 18:45

Jag var och hämtade mamma och hennes väninna i Falsterbo idag. Dit körde jag dem i fredags till www.lotsvillan.com för två nätters övernattning. Vilken packning de hade med sig för dessa få dagar. Trots att jag har en V70 så var det trångt i bilen!! Vad jag förstår så har de haft det skönt förutom några golfare som förde ett hiskeligt liv, klampade och visade ingen hänsyn för de som hade gått och lagt sig. Men annars hade de haft det skönt och fått mycket havsluft och sol. Vi körde till Bärnstensmuseét i Kämpinge, www.brost.se , och visst var det mycket bärnsten där men även en hel del annat. Lite rörigt tyckte jag att det var men det kanske bara var jag som tyckte det. Efter det körde vi till Hallongården, www.hallongarden.com , och mamma köpte lite hallon(8 lådor) med sig hem. Jag fick ett par lådor med mig hem av henne. I våras när jag och äldste sonen körde förbi Hallongården  så hade ett får precis lammat tvillingar och då det var 2 minusgrader ute så stannade vi och letade efter ägarna för att de skulle ta in dem i värmen. Vi lyckades få tag i Kerstin som tog in fåren och lammen. Fåret skulle inte lamma på flera veckor så det kom som en överraskning för henne, dessutom så hade de bara varit ute i max 10 minuter. Vilken tur att vi körde förbi precis då! Jag tittade efter dem idag men jag kunde inte se dem.


Pelle, världens goaste hund, råkade illa ut i veckan. Han var på promenad med P (en av hans mattar) när de mötte två små tjejer som promenerade med vars en hund, en liten och en större. Om jag har förstått det rätt så slet sig den stora hund och rusade rätt på Pelle och bet honom! P föll och slog sönder knäna på jeansen och fick skrapsår. Tjejerna smet så P fick inga adressuppgifter elller telnr. Pelle fick gå till veterinären och sy ett bitsår på magen och sedan hittade Carina ytterliggare ett bitsår vid svansroten. Det talade Pelle om för henne på flera olika sätt  men hon "hörde" inte det förrän lite senare så då fick hon tvättat det. Hoppas att det läker bra. Jag var och besökte dem i fredags och Pelle var precis som vanligt tack och lov. Hoppas att han inte blir märkt av detta så att han blir rädd för andra hundar. Naturligtvis hade jag lite gotter med till honom, lite får man ju lov att ge fast att det inte var lördag!

Man kan ju undra vad det är för föräldrar som släpper iväg småtöser med hundar utan någon vuxen med. Eller så visste kanske inte föräldrarna något.


Äntligen har grannes cementbrocka tystnat!!

Det började i lördags kl: 07.00 och det pågick i flera dagar tills i onsdags kväll då det var färdigmurat i alla fall för just nu. Grannen har semester så jag förstår att han vill göra så mycket som möjligt på garagebygget då men kl: 07.00 en lördagmorgon tycker jag är lite väl tidigt eller är jag gnällig nu?

Jag har inte sagt något till honom och kommer inte att göra det heller, vill ju vara rädd om grannsämjan!

 
 
jenny

jenny

27 juli 2010 09:05

Tack för omtanken!
kr

http://jennyk.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards