Direktlänk till inlägg 22 augusti 2010

Knytekalas, växtloppis, migrän, Ikea,möte, loppis och marknad

Av zelvis - 22 augusti 2010 11:14

Senaste veckan har varit fylld med både bra dagar men också med dåliga dagar. Ska jag börja med de bra dagarna så var jag hos grannarna i fredags och hade en jättetrevlig kväll. Det var grannar från fyra hus som dukade upp långbord utanför sina hus på deras gemensamma sidoväg och hade knytekalas med kräftor, räkor och grillat. Både barn och vuxna njöt, åt, sjöng och hade trevligt. Jag hade en bricka med nybakta bullar med mig och de gick åt. Verkligen en trevlig kväll och jag fick en del tankar och ideér med mig som jag ska tog upp på vårt möte i Byalaget.

På söndagen var jag på växtloppis i Smygehuk för första gången. Väldigt många människor som var sugna på att köpa lite nya växter till trädgården. Jag fyndade jag också, 2 vita flox och en rosa, 2 solhattar, 3 olika sorters gräs, humle, murgröna. allt för 120 kr!!

  

Var lite sugen på att köpa några hostor men svägerskan har lovat att jag ska få av henne så jag väntar med det. Nästa växtloppis är nästa vår och räkna med att  jag ska dit! Verkligen trevligt och jag fick en hel del råd av försäljarna om hur plantorna trivs bäst.

Jag har börjat arbeta efter 4 veckors semester och ska jag vara ärlig så är det skönt att vara tillbaka men det har sitt pris. I tisdags vaknade jag och hade ett migränanfall på gång. Jag har medicin som OM jag tar det i rätt tid kan stoppa anfallet men det gick inte denna gången. Då är det bara att ta ett glas vatten, en hink med sig in i sovrummet, rulla ner rullgardinen , skruva ner ringsignalen på telefonen och bara vänta ut anfallet. Jag skulle ha varit och fått massage men det fick jag avboka. Jag är väldigt doft,ljus och ljudkänslig när jag har migrän och att grannen då bankade på sitt tak till garaget var väldigt jobbigt att höra så det blev även öronpluggar denna gången!

  


Jag och dottern var inbjudna till Ikea kl: 9.00 i tordags morse med anledning av den nya Ikeakatalogen. Vi blev bjudna på frukost och fick en trevlig lite kasse med bl.a arkivhållare, en burk med hjortronsylt och en plansch med Ikeakataloger sedan 19551. Jag har en Ikeakatalog sedan 1966 som hittades när vi renoverade ovanvåningen 2004 men den var inte med på bilden, det kanske var en liten extrakatalog. Jag skulle kanske kontakta Ikea och fråga dem.   

    Jag


Detta skrivbordet hade min mamma som sybord.

  

Viksängen Viking hade jag och min ena bror. Man fällde ihop den och körde in den(den hade hjul) i en hörna då tog den inte upp så stor plats ,ca 90 cm x30 cm i golvyta. Vi bodde 2 vuxna och tre barn i en trea och mamma var dagmamma till 5 barn så all plats behövdes!

  

Jag handlade lite på Ikea sedan fortsatte vi till Arken för att köpa hundmat och sedan var vi på Stoff och stil för att köpa tyg till vetevärmare. Jag syr sådan och min väninna och jag ska sälja dem på Palmfestivalen så nu är det bråda dagar!


Nu är det 2 veckor sedan som jag ringde Anticimex och de har fortfarande inte hört av sig till mig så det är nog väldigt många som har problem med Getingar.


Vi hade möte i Byalaget i torsdagskväll och många nya ideér om vad vi ska syssla med under hösten lades fram och nu har vi en del att arbeta med. Närmast har vi en Oktoberfest att arrangera den 25 september och Grannar i samverkan mot brott-möte.  Vi har haft en del stölder i byn så det är dags att fräcsha upp den befintliga Grannar mot Brott listan nu. Även byaforskning ska vi försöka starta upp med hjälp av kyrkoböckerna som vi har på skiva. i mitt hus som är från 1700-talet har det bott bl.a en Nattman(bödelns dräng), en speleman, en skomakare och en brevbärare. Tänk om dessa väggar kunde tala!!

Förslag om att ha en ost och vinkväll lades fram och det kan ju bli kul!


Var på loppis i Gylle igår och fick tag på lite tyg som jag kan sy fler vetevärmare av. Gamla fina gardintyger är jättebra att använda till vetevärmare. Mina lavendelbuskar är plundrade på blommor nu, de ska läggas in i vetevärmarna och ge god doft. Lavendel har även en lugnande verkan vilket kan vara bra när man har ont för att man ska slappna av. Jag fick även köpt lite mer porslin som jag ska använda som mosaik på fönsterbrädan i köket. Fortsatte därefter till Anderslövs Marknad och köpte en regnvattenmätarbehållare till min Kronblom.


Jag ska åka till Österrike den 30 augusti- 1 september med mitt jobb. Ett sk. studiobesök på 2 fabriker och kanske någon utflykt, middag också. Intressant och trevligt förhoppningsvist. 

Men innan dess har jag ett tandläkarbesök inplanerat på tisdag. Hoppas att min tand blir färdig nu! Jag ska även gå till frissan på torsdag så jag är fin i håret!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards