Direktlänk till inlägg 15 september 2010

Jag finns här

Av zelvis - 15 september 2010 19:57

Vi har internet via radiomodem och nu har vi haft problem i drygt en vecka . Jag har ringt och felanmält flera gånger för när det väl fungerar så är det trögt som sirap och sedan lägger det av. Orsaken visade sig vara att masten uppe i byn som jag får mitt nät ifrån har lagt av så de fick byta den igår. Men ändå var det problem idag igen så jag ringde för femtielfte gången och jag var inte nådig om man säger så.     

Hoppas att det håller bättre nu annars är jag riktigt på krigsstigen.  

Detta är en av anledningarna att jag inte har skrivit på ett tag nu och den andra anledningen är min inneboende värk och med den tröttheten som har satt stopp för det mesta de senaste veckorna. Just nu så är det drägligt men det kan ändra sig ganska snabbt med tanke på hur vädret som vi ska få de närmaste dagarna, regn, kyla och blåst är inte det bästa för mig. 


Jag har även fått ändrade arbetstider  beroende på att jag ska gå kurs som min arbetsgivare betalar. Denna kurs som räknas som arbetstid är på torsdagskvällar i 12 veckor med start imorgon 16 september så nu ska jag jag arbeta måndagar och torsdagar naturligtvis i min egen takt och efter min förmåga. Det blir längre  sammanhållande ledighet så jag får lite mer återhämtning mellan arbetspass/kurs.

Detta ska vara till 3 december sedan återgår jag till det vanliga igen. Jag ser verkligen fram emot att gå denna kurs, det blir en omväxling mot det gamla vanliga. Inte fel att lära sig något nytt  


En annan sak att se fram emot är vårt byalags Oktoberfest som vi kommer att hålla 25 september. Det går lite trögt med anmälningarna (30 st totalt i dag)men hoppas att det kommer igång nu till helgen. Lokalen är bokad, musikerna är bokade och maten beställer vi efter helgen när vi vet hur många som kommer. Min väninna och hennes make kommer och sängplatser till dem står färdiga i dotterns rum. Dottern är hos sin kille på helgerna så rummet står ändå tomt. Och vill de ta med Pelle så är äldsta sonen hemma och kan hålla hundarna sällskap, det brukar bli lite bus när Pelle kommer och hälsar på  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards