Alla inlägg den 28 september 2010

Av zelvis - 28 september 2010 10:48

Äntligen!!!    

Jag ska hämta en ny tvättmaskin i kväll när sönerna kommer hem från arbetet. Jag varken kan och orkar  lyfta eller bära något tungt så det är tur att jag har 2 starka killar i familjen som kan hjälpa till!    

Jag tecknade en försäkring när jag köpte tvättmaskinen för 1 år sedan så jag får betala 195 kr i självrisk när jag hämtar den nya.

Det har varit nästan 2 veckor utan tvättmaskin och nu är både garderoberna och byråerna  i hela huset är nästan tömda. Vilket tvättberg det har blivit!! Man blir bortskämd när man kan tvätta hemma dygnet runt, vilken tur att vi inte bor i lägenhet!

Jag har tvättat upp underkläder för hand men med mina dåliga händer kunde jag knappt krama ur vattnet så det tog  lång tid innan tvätten torkade. I alla fall så kommer den nya maskinen få köras många gånger i kväll och imorgon för att få undan tvättberget!   


Jag har haft en del att göra med vår Oktoberfest   som gick av stapeln nu i lördags.

Många saker att tänka på så att man inte missar något och det har vi gått igenom noga på våra möten. En viktig del var att ta reda på priser på festmaten från flera olika leverantörer. Vi tog in anbud från flera cateringföretag, både skriftliga och muntliga, därefter hade vi styrelsemöte och tog då beslut på vilken vi skulle anlita. Det blev det billigaste som vi antog och en skriftlig beställning via email gjordes till 30 personer.

I lördags när jag var och handlade det sista  ill festen så ringde min mobil och när jag svarade så var det en man H-B från en cateringfirma som frågade hur många vi var och när han skulle komma och leverera!!! Jag blev så ställd och chockad,( det kändes som om jag skulle svimma), jag hade inte gjort en beställning av honom utan gjort en prisförfrågan!! Jag svarade honom att jag inte beställt något men det hävdade han bestämt att jag hade gjort. Vi avslutade samtalet eftersom jag var i en affär och kunde inte prata med honom just då och jag skulle ringa honom senare. Jag kontaktade sekreteraren och kassören och vi ringde honom gemensamt ett par timmar senare.  Sekreteraren, kassören och jag hävdar bestämt att vi inte har beställt något då vi har ett protokollfört beslut på att vi skulle beställa från en annan firma då finns det ju ingen anledning till att beställa från H-B!  Denna mannen är bekant med en av suppleanterna (R) och ringde även till honom och slutresultatet blev att suppleanten (R) avgår. R trodde naturligtvis eller rättare sagt valde att tro på cateringleverantören men R har inte varit med på våra möten (trots kallelser) , inte läst några protokoll och vet följdaktligen inte vad vi har beslutat i styrelsen. R har tidigare visat tydligt att han inte tycker om mig med bl.a kränkande emailsvar (som jag har sparat) så att han ställer sig på cateringfirmans sida är inte konstigt men ska jag vara ärlig så var det rätt skönt att han avgick.   

Man kan inte älska alla men man behöver inte hata öppet!!  


Oktoberfesten   var en trevlig tillställning med jättegod mat, skön musik och härliga människor. Vi var ett 30-tal, alltså inte så många men vi som var där hade jättetrevligt!  


Vi var 6 stycken som städade dan därpå och det klarade vi av på 45 min. Jag skulle återlämna nyckeln till lokalen och passade på att handla kött till kalops när jag ändå var i staden. Som vi åt här hemma, äldsta sonen och jag, det var så gott!!  

Efter maten gick luften fullständigt ur mig, värken kom och jag hade vetevärmaren över axlarna så jag höll på att somna i soffan. Tröttheten sitter i fortfarande och även värken. Förra helgen kände jag de första tecknen på förkylning, jag hade sådan huvudvärk och ont i halsen men med lite c-vitaminer och honung fick jag den under kontroll men nu blossar den upp igen.

Kanske lika bra att låta förkylningen ha sin gång.  









Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards