Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

Höstpromenad

Av zelvis - 10 oktober 2010 19:44

Ett tag sedan jag skrev sist men har varit och är fortfarande  lite hängig av förkylningen även om jag är på bättringsvägen nu.

Jag har haft sådan lust att åka till Torup och Bokskogen ett tag nu och idag blev det av! Varm choklad i termos, kanelbullar och frukt, hundarna i hundburarna, äldste sonen i baksätet och mamma på passagerarsidan och jag bakom ratten!

Så härligt att andas in skogsluften! Det är en speciell doft lite mullaktig, prasslet av löven, barn som tjoar i skogen, härligt!

Mamma hade sina stavar med och stegade på väldigt bra efter sonen, mig och hundarna.  Vi kom fram till Torups slott efter en halvtimme och gick runt och tittade på det. Mamma har aldrig varit där så det var nytt för henne. Vi var inte de enda som var där, parkeringen vid slottet var alldeles full. Inte konstigt alls med tanke på det fina vädret, det var ju riktigt härligt idag, vindstilla, solsken och varmt. Hundarna njöt verkligen det syntes tydligt på dem, redan innan vi kom fram till parkeringen började de att gny i bilen, det visste vad som väntade och hade bråttom dit! Det är jättebra socialträning för dem att gå i skogen och träffa andra hundar, motionärer som joggar, tjoande barn i barnvagnar och andra man träffar där.

Det tog lite mer än en timme att gå runt och när vi kom fram till bilen så fikade vi, det smakade jättegott tyckte vi allihop. För mamma så var det första gången på länge som hon var i skogen och det gick jättebra för henne att promenera med stavarna och hon vill gärna följa med fler gånger.

Jag tog några bilder med min enkla kamera:

          

 När vi kom hem så hade jag så mycket energi i kroppen och använde den till att gemensamt med sonen klippa ner björnbärsriset runt om oljetanken. Tanken är att få någon till att ta hand om oljetanken (läs sonens arbetsgivare) för den används inte mer.

Efter det blev det middag och nu sitter jag i soffan och vilar med en mugg thé. Jag vet redan nu att jag kommer att ha ont i kroppen imorgon men jag  kunde inte låta bli sekatören. I morgon blir det arbete och sedan har jag en läkartid att passa, dels kolla min efterhängsna förkylning dels min värk och medicin.


 
 
Bella

Bella

18 oktober 2010 21:44

Hej!

Tack snälla du för din uppmuntrande och omtänksamma kommentar hos mig. Läser om hur ditt liv ser ut och jag önskar jag kunde göra så att du slapp din värk och trötthet och fick tillbaka friheten som det innebär att ha ett friskt liv, det är som de säger att den sjuke önskar sig bara en sak...

Hoppas du kan hålla modet upp och kämpa på!!

Kramar Bella

http://bellasvagtillbaka.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards