Direktlänk till inlägg 12 november 2010

Saker att se fram emot!

Av zelvis - 12 november 2010 17:16

Jag har det egentligen väldigt bra om man jämför med många andra som t.ex George och hans familj http://georgeschottl.wordpress.com/2010/11/12/andas-lugnt-igen/#comment-3753, så jag ska egentligen inte gnälla men ibland känns det rätt skönt att få ur sig det man har gått och tänkt på och retat sig på. Håller man det bara inom sig så tär det på en inifrån och då tycker jag att det är bra att få det ur sig. Om sedan någon tar illa upp så är ni välkomna att höra av er till mig!

Jag var på kurs i går igen och jag blir mer och mer besviken på läraren. Han rusar iväg i kapitlen, hoppar över kapitel och går tillbaka i kapitel, avbryter oss när vi håller på med en uppgift för att förklara något annat som någon har frågat så då tappar man tråden totalt.  Eller så berättar han något helt ovidkommande om sin sons bilaffärer som inte har med bokföring alls att göra. Han är inte strukturerad i sitt lärande, några får uppgifter via email och några(bl,a jag) får inga alls och står frågande när han frågar om vi har gjort uppgifterna som vi fick i läxa!! När jag påtalade det så började han att prata om något annat. Hoppas att vi får skriva en utvärdering för då kommer jag att skriva ner allt som jag upplevt som negativt men naturligtvis det som var positivt. Det är inte bara jag i gruppen som är besviken. Tur att det inte är jag som betalar kursen för då hade jag krävt pengarna tillbaka!! Bara 3 gånger kvar tack o lov!

Så nu har jag gnällt färdigt för idag!

Nu till något annat, 24 november ska jag, väninnan, väninnans dotter och två andra tjejer köra till Staffanstorp för att träffa Terry Evans i en storseans. Jag har aldrig varit på något sådant och jag vet inte om jag tror på sådant men jag har ett öppet sinne för det med lite skepsis också. I vilket fall som helst så ser jag fram emot det med lite pirr i magen.

En annan sak som jag ser fram emot ligger lite längre fram i tiden, 20110311 ska äldste sonen och jag åka till Köpenhamn för att se Within Temptation, http://www.within-temptation.com/ på Forum.

Först skulle de spela på Vega men biljetterna tog slut så de fick ändra till en större lokal. Jag hörde dem på radion och tipsade sonen om dem och han var på deras konsert 3/2-2005 i Malmö. De har en av sina låtar med i ett avsnitt av Vampire Diaries. Stilen påminner om Evanescense, http://www.evanescence.com/

Sist jag var på Forum var när sonen och jag såg Metallica 20090719 , vilken upplevelse! Den känslan får vi säkert denna gången också!

Men innan dess så ska det bli jul och nyår och födelsedagar och en hel del annat! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards