Alla inlägg den 14 december 2010

Av zelvis - 14 december 2010 20:55

Ena brodern med sambo och hennes dotter M och son D och mamma var här på middag i söndags. Trevligt, lite lagom stökigt som det ska vara men jag tror att alla var nöjda. D var väldigt intresserad av mitt jul-landskap med porslinshus. Speciellt brandstationen gillade han. När brodern m familj körde hem stannade mamma kvar och vi satt och pratade innan dotterns pojkvän körde henne hem. Medan vi pratade så ringde lille D och ville komma nästa söndag igen!! Jag tror att det var brandstationen som lockade! Han får gärna komma hit igen!!


Vilken pärla till bilreparatör jag har hittat! Ja hittat och hittat, han blev rekommenderad av mina arbetskamrater och finns nära min arbetsplats så det var bara att lämna bilen och promenera till jobbet.

Han fixade alla felen snabbt, pumpade däcken och körde in och ombesiktade bilen så jag slapp göra det. Han kommer jag att rekommendera till andra!


Idag var det dags för ett besök hos tandläkaren igen. Det var dags att rensa och fylla 3 rotkanaler i min kindtand, ett besök som var beräknat att ta 1,5 tim. Det blev 2,5 tim!! Tandläkaren är perfektionist och vill inte låta mig gå från stolen förrän han är nöjd. Både positivt och negativt med tanke på min nacke. Tur jag hade vetevärmaren med mig för den hjälpte mig mycket. Efteråt körde jag och handlade och vidare hem. Packade upp matkassarna, gjorde mig en kopp thé och värmde en lussekatt. När jag hade ätit halva lussekatten så upptäckte jag att 1/4 av kindtanden var borta!! Den hade gått av, fastnat i lussekatten och jag hade svalt den. Ringde tandläkare och fick komma dit igen 1,5 tim efter att jag hade kört därifrån. Ytterliggare 30 min i tandläkarstolen blev det så totalt satt jag och gapade i 3 timmar idag, inte konstigt att jag fick ta värktabletter nu i kväll. Sista besöket kostade inget pga. att skadad hade uppkommit i samband med rotfyllningen. Tanden hade blivit skör när tandläkaren borrade upp den.

Sköterskan blev intresserad av  min vetevärmare( hon skulle köpa som julklapp) så jag hänvisade till väninnans salong där jag har flera stycken till försäljning.


På tisdag ska mamma, jag och dottern tillsammans göra Malmö. Vi ska gå och kolla lite i affärerna från Stortorget och upp till Triangeln. Jag har inte köpt en enda julklapp ännu så jag tänkte passa på då.   

När jag föddes så bodde mina föräldrar på Majorsgatan, nuvarande Lugnet men jag tror inte att mamma kommer att känna igen sig nu!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards