Alla inlägg den 4 januari 2011

Av zelvis - 4 januari 2011 19:48

 Idag har varit en rätt lugn dag som jag har använt till att plocka bort en hel del julsaker. Nu är det bara ljusstakarna i fönsterna kvar men de får stå kvar till Trettonhelgen.

Jag och yngsta sonen åkte till Bauhaus igår för att köpa golv. Vi hade släp med och visste precis vad vi ville ha så vi trodde att detta skulle vara snabbt avklarat men Icke sa Nicke. Vi hittade ganska snabbt golvet vi skulle ha, kollade paketen så det var rätt namn och lastade 14 paket, två flaskor lim och kilar på vagnen och gick till kassan. Allt slogs in och när totalsumman kom upp höll jag på att svimma, dubbelt mot vad jag hade räknat med, 16000 kr mot ca 8000 kr det är stor skillnad det. Kassörskan och jag pratade om det, hon ringde efter hjälp och bad de kunder som var efter oss att byta kassa då det skulle ta tid här.

Kassörskan var fullständigt nollställd, försökte förklara för mig att priset per kvm inte var samma precis som vad en förpackning med 2,84 kvm kostade. Trodde hon att jag var idiot eller?!  

Jag sa att jag hade räknat på det och med 199 kr/kvm så skulle det bli  7912 kr, det är skillnad mot 16000 kr! Jag hade även tagit annonsbladet med mig och visade henne.

Personal tillkallades och en trevlig kille hjälpte oss, de hade nämligen lagt ett annat golv framför det som vi skulle ha. Golvet hette likadant Ek Robust Lack förutom att det golvet vi tog hette även Plank och kostade 399kr/kvm! Även om vi hade hittat rätt golv så hade vi inte kunnat ta det då det "dyra" golvet låg i vägen. Killen fick ta en truck och plocka ner en pall med golv från ca 5-6 m höjd för att vi skulle komma åt det. 

Killen hjälpte oss att lasta av och lasta på det rätta golvet på vår vagn, det kan man kalla service!

Vi gick mot samma kassa som tidigare då den var ledig och inga kunder väntade där men när vi närmade oss så såg kassörskan mig rätt i ögonen och STÄNGDE kassa!! Jaja så kan man också möta kunder, jag måste ha varit en jobbig kund som sa ifrån och då kan man hämnas genom att stänga kassan. Hoppas att hon njöt av det, det kan jag unna henne  

Hem kom vi och golvet ligger numera i vår "matsal" i väntan på att det ska bli lagt på plats.

Nu väntar vi även på att snön ska smälta bort för att annars kan inte inte mina fönster sättas på plats. Det ska bli skönt när de är på plats och värmen kan behållas i huset istället för att läcka ut. Förmodligen kommer det att bli tystare också då alla ljud utifrån kommer att dämpas. Jättebra då vi bor nära vägen för när folk promenerar och pratar utanför så sätter både Elvis och Zelda igång med att skälla och det är jobbigt att höra på!

Väninnans bonusdotter fyller år idag, hoppas att presenten gillades   


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards