Alla inlägg den 9 januari 2011

Av zelvis - 9 januari 2011 12:11

Jag var ute eller rättare sagt försökte gå ut med hundarna innan i dag men fick ge upp. Vi kom inte mer än ett par hundra meter innan vi vände. Det var så halt och jag ramlade flera gånger och varken Elvis eller Zelda tyckte att det var en bra ide att fortsätta. Det måste ha sett rätt roligt ut när jag ramlade men det bjuder jag på. Man kan ju bara skratta åt eländet. Nu landade jag rätt mjukt (har inbyggda krockkuddar  här och där) men det var värre för hundarna och jag ville inte riskera något så vi vände hem igen. De fick rasta sig i trädgården i stället där de jagade varandra och alla fåglar som det fick syn på. Vi har fortfarande mycket snö i trädgården så hundarna fick jobba rätt rejält när de sprang igenom snöhögarna.


I morgon ska jag till Mamma och hjälpa henne att planera hennes 70-års middag. Mamma fyller 70 år den 15 mars och vill då bjuda de närmaste på middag den 19 mars. Det blir jag och mina barn och dotterns pojkvän, mina två bröder den ena med familj och så min ena moster så totalt blir vi 12 personer. Vi ska förhöras oss på några restauranger i stan om olika meny förslag. Det är

bäst att vara ute i god tid och eftersom jag har jobbat många år inom restaurangbranschen så vill Mamma att jag hjälper henne med detta.


Yngste sonen fyller 22 år på tisdag så det blir tårta   då och något paket   också! Sonen önskar sig flytta hemifrån saker så då vet jag precis vad jag ska köpa till honom.

Samma dag ska jag till tandläkaren och förhoppningsvis bli färdig med min tand! Skönt om den äntligen blir klar för det har varit många, långa tandläkarbesök denna höst och det gör mig trött och gör även ont, inte i tanden men i nacken även om jag tar vetevärmaren på mig.




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards