Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

Dyr i drift

Av zelvis - 10 januari 2011 16:06

Jag har de senaste dagarna känt när jag kört min bil att det skakar i ratten så jag lämnade in bilen till en hjulfirma för att kolla om det behövdes en hjulinställning och gick tilll jobbet. Efter drygt en timme så ringde de och berättade att de hade hittat felet och ville veta hur de skulle gå vidare. Gummit hade släppt från väven på högra framdäcket och det var en stor "blåsa" stor som en tennisboll som skulle ha kunnat sprängas när som helst.  Jag har inte kunnat se den pga. snön. Det var regummerade däck och det kommer aldrig på denna bilen igen. Jag trodde att det var ordentliga däck som följde med bilen men se det var det inte. Så det blev nya dubbdäck på bilen och jag som hade räknat med dem en säsong till!  4500kr fattigare fick jag även besked på att drivknuten behöver bytas och det kommer att ske nu på onsdag och ytterliggare tusenlappar kommer att flyga ur min plånbok + denna månaden kommer även bilskatten på 3000 kr så bilen är dyr i drift i alla fall denna månaden. Men utan bilen skulle det vara svårt för mig att bo där jag bor eftersom kommunikationerna är så dåliga här så bilen får kosta lite men bara i bland  .


Dottern och jag var iväg och köpte frottehanddukar till yngste sonen idag. En matchande badrumsmatta fick också följa med i kassen så nu är klara för att gratta födelsdags-    imorgon. Tårtan får jag fixa under morgondagen, hann inte idag.


Mamma har nu valt var hon vill fira sin födelsedag och det blev på min gamla arbetsplats "Lyktan" för hon tycker att det är en varm, skön känsla och stämning där. Nu ska bara menyn väljas så jag ska ringa svägerskan och kolla med henne och hennes barn.


Nu i kväll är det  uppstart till FRG-kurs(Frivilliga Resurs Gruppen) med Civilförsvarsförbundet på Brandkåren och det ska bli intressant även om jag är väldigt trött nu. Det har inte blivit någon möjlighet till vila idag men i morgon efter daten med tandläkaren och promenaden med hundarna tänker jag inte göra någonting utan sätta mig med fötterna i ett fotbad och njuta!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards