Alla inlägg den 18 januari 2011

Av zelvis - 18 januari 2011 16:24

Jag hittade ett element på Blocket i helgen (som passar till äldsta sonens rum) och bestämde med säljaren att jag skulle komma idag för att titta och ev. köpa det. Ni som följer nyheterna har säkert läst/hört om vattenläget här i Skåne och att det är översvämmat här kan jag verkligen intyga! Jag har 5 olika vägar att ta mig till staden och idag var det 3 som inte gick att köra på pga. högt vattenstånd men till slut kom jag fram och fick köpt elementet för 100 kr, ett fint element som knappt var använt så jag var jättenöjd med affären!

Efter detta så körde jag till Jem&Fix för att kolla på takpanel till tv-rummet. De håller på att ändra om i affären och det var så rörigt men jag lyckades att haffa en kille för att kunna få reda på priset. Priset på taket var helt OK men jag skulle inte köpa det idag utan bara kolla priset så jag fortsatte att titta runt i affären och hittade då ett värmegolv som jag ville ha reda på priset på.

Killen sa priset 149 kr/3 kvm och jag bara stod och gapade.   Till slut kom jag för mig att fråga om han skämtade men nej han var allvarlig. Det var kraftigt nedsatt pga. att det var så stökigt i affären nu under om-ändringen.    Ett sånt tillfälle kan man ju bara inte missa! Jag köpte 15 kvm golvvärmematta, golvfolie  och en termostat för 1603 kr.  Det var nog meningen att jag skulle dit idag. Att köpa ett element och få det inkopplat av en rörläggare hade säkert kosta mycket mer. Jag konfererade med dotterns pojkvän som är elektriker och han kan koppla in det till mig. Jättebra!

På vägen hem körde jag en genväg som höll på att bli en senväg, den var inte avstängd från det hållet jag kom ifrån men från det andra!! Det gick jättebra att köra på utom de sista 200 metrarna för vägen var alldeles översvämmad så det var tur att snökäpparna stod kvar så jag kunde orientera mig! Jag var lite nervös men jag kunde inte vända på den smala vägen så jag hade ju direkt inget val men jag gör inte om det!!!  

När jag kom hem så bakade jag kärleksmums till en arbetskamrat. Han hjälpte min dotter igår när hon inte kunde öppna hänglåset till skåpet på hennes gym. Där stod hon i träningskläder och kom inte åt sina kläder!!   Som tur är så arbetar jag på en låsfirma och en av mina arbetskamrater hjälpte henne mellan ett par kunder och det kostade inget men han älskar kärleksmums så det får bli mitt lilla tack till honom.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards