Alla inlägg den 22 januari 2011

Av zelvis - 22 januari 2011 19:11

Jag och äldsta sonen har varit iväg till Bauhaus på Svågertorp idag för att köpa ny duschtermostat och kom även därifrån med ett nytt självrengörande duschset med 5 olika funktioner som : Normal, Puls, Combipuls, Soft och Paus. Kan knappt bärga mig förrän det är inkopplat men det måste jag, sonen tänker inte börja med det förrän i morgon och det får jag nöja mig med. Sonen har gått Vvs-utbildning så jag behöver inte anlita en rörmokare eller betala en så därför får jag snällt vänta tills sonen orkar och kan.

Vi besökte även Rusta där jag hittade en ny dörrklocka, en ny matta till köket och en korg gjord av gamla bildäck som jag tänkte förvara vedträ till kaminen i som jag planerar att sätta in i tv-rummet. 

Innan vi körde till Svågertorp så svängde jag in till Pingstkyrkans second handbutik och fyndade nya spetslängder till fönstret i " Fågelrummet" för 30 kr. Fågelrummet är egentligen ett litet genomgångsrum mellan kök och matsal där kyl och frys står och där fågelburen med Snobben, Tutte, Pipen, Sören och Chilli är strategiskt placerad för att de ska kunna se oss men ändå slippa stekos som fåglar kan vara känsliga för.

Gardinerna blev jättebra där och jag är supernöjd, ljuset kommer in, fåglarna kan se ut och vi slipper direkt insyn (om vi har ljuset släckt)

Middagen idag blev "Whopper Meal" så jag slapp laga middag idag! Jag tycker om att laga mat men ibland är det skönt att slippa.

 

Jag är populär på jobbet nu tack vare att jag hade chokladcupcakes med nutellafrosting och morotscupcakes med apelsinfrosting och kärleksmums med mig i fredags. Det blev lite påfyllning i frysen på jobbet men det finns plats till kanelbullar också så det blir det nästa jag ska baka till dem på tisdag.

Vem vet om dottern behöver hjälp med att öppna skåpet på gymmet fler gånger?

 

Elvis(morsgrisen) ska till veterinären den 9/2 för vaccinering och kloklippning men eftersom han behöver ta bort tandsten också så blir det gjort på samma gång så han slipper åka dit 2 gånger. Elvis blir 9 år i år och alltså är över 8 år nu så då måste ett blodprov tas för att kolla att han klarar att bli nersövd. Hoppas att det går vägen men det är alltid oroligt när de ska sövas. Det blr tredje gången för Elvis, första gången var när han hade varit hos mig bara ett par månader och då verkade han inte bry sig om mig när jag hämtade honom men vi kände ju knappt varandra då. Andra gången var ett år senare och då höll han på att riva allt i sin väg när han fick syn på mig, allt för att komma fram till mig. Han halkade flera gånger på vägen till mig men det märktes tydligt att han var glad för att se mig. Undrar hur det blir denna gången. Jag får ta Zelda med mig till jobbet den dagen för de två har blivit så vana vid att vara tillsammans så hon kan bli lite orolig men på jobbet får hon så mycket uppmärksamhet så jag tror inte att hon märker att Elvis inte är med.

 

En rolig grej hände på jobbet när jag hade med mig Zelda när hon var bara en liten valp, hon var så liten så hon fick plats i mina handflator och vägde knappt 800 g. Hon såg bara rakt fram och inte åt sidorna och hade ett rött halsband med en liten scarv på och var så söt. Hon tog sikte och gick mot en grind och gick sakta och försiktigt framåt och samtidigt var en gammal dam i butiken och när hon såg Zelda så frågade hon om vi sålde leksaker också. Hon trodde att Zelda var en leksakshund som gick på batterier!! Jag tog upp Zelda och lät damen se och känna på henne så att hon själv såg att hon var levande. Damen blev så förvånad men smälte naturligtvis för henne och ville ta henne med sig men se det fick hon inte.

  

Zelda 7 veckor med sina 6 syskon en vecka innan jag hämtade henne. Zelda valde mig, det var inte jag som valde henne. Hon ville hellre vara med mig, ligga i mitt knä och kela än att sova med sina syskon.

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards