Alla inlägg under februari 2011

Av zelvis - 5 februari 2011 09:35

Ja nu är hon igång med löpet, 8 månader sen sist. Zelda brukar ha 7 månader mellan löpen och jag trodde att hon skulle gå igång runt jul och nyår men precis som hos oss kvinnor så kan det variera.

En sak är säkert, hon gillar INTE tikskyddet. Det ser så roligt ut när hon går med det, hon är alldeles stel i kroppen och trippar som på tå och det märks att hon är obekväm med det men det blir så fula fläckar på lakan och andra textilier om hon är utan tikskyddet. Dottern köpte ett sött tikskydd i rött sammet med volanger, resår och knappar. Det svarta med kardborreband hatar hon, speciellt ljudet när man tar av och på henne det för då kryper hon ihop som om hon är rädd. Nu trippar hon omkring här utan att krypa ihop och det får hon stå ut med då hennes löp brukar vara i ca 17-19 dagar. Allt sedan första löpet har jag skrivit upp hennes löp för att kunna hålla koll på om något är fel som t.ex livmoderinflammation och det tyckte veterinären var bra. Elvis är kastrerad men det ska ändå snusas och luktas på henne och Zelda blir ju mer kelig när hon löper så det är 2 Jättekeliga hundar här som vill gosa med mig, vilken tur att jag har 2 händer!

Här är det väldigt dammigt och rörigt. Den andra innerväggen blev inte putsad utan gipsad och rejält isolerad in till äldste sonens rum. Nu funderar jag på att tapetsera väggen i stället för att bara måla den. Inte en enda vägg i detta huset är tapetserad utan bara målade så det kanske är dags nu =). En snygg tapet som man inte tröttnar på i första taget, inte skrikig och inte en som alla andra har, ja  jag är rätt kräsen men det är jag som ska leva med det. Det kan nog ta tid innan jag hittar vad jag vill ha men trägen vinner heter det så det ska jag nog kunna hitta. Kanske åker jag ner till stan redan i morgon till Colorama och tittar lite om jag orkar efter dagens och kvällens äventyr. 

I kväll ska jag och mina arbetskamrater och chefen titta på "Spamalot" i Malmö och innan föreställningen ska vi till Le Concert och äta gott. Vi blir 9 personer alltså 2 bilar och chefen och jag ska köra varsin bil så något alkoholintag blir det inte för mig ( men det saknar jag inte) jag tar medicin så jag kan ändå inte dricka.

Dottern har sett föreställningen och hon flaggade för att jag nog kommer att ha träningsvärk i skrattmusklerna men det tar jag gärna  

Det är en skön, varm känsla i hela kroppen  när man får skratta ordentligt och efteråt får man ett sådant lugn.

Av zelvis - 1 februari 2011 19:50

Igår var dottern och jag på tjejkväll på Bauhaus där det bjöds på alkoholfri sparkling vine från Chapel Hill, jättegott men vad vi rapade av det! Jag tyckte att jag kände igen en tjej där och visst det var ju den nyinflyttade grannen som bor två hus ifrån mitt.   

Mattias från (Roomservice) Sofies Änglar var där och pratade om de olika projekten i programmet (han och Johnny hade gärna fått komma hem till mig och renoverat  ) och dottern tog några bilder med min kamera. Tyvärr så är sladden nerpackad tillsammans med resten av matrummet och tvrummet så några bilder kan jag tyvärr inte  lägga in och visa bilderna.

Vi fick 10% rabatt på allt så jag passade på att köpa takspotlights till tvrummet.

Idag åkte jag, dottern och mamma till Ikea för mamma behövde två låga Billybokhyllor till sitt kök och en ny skrivbordsstol. Det var så lite människor där så det var riktigt skönt att gå och titta utan att trängas med andra. Dottern skruvade ihop hyllorna och  jag stolen. Den gamla stolen och kartongerna åkte vi direkt med till tippen. Jag var fullkomligt slut när jag kom hem så korven jag köpte på Ikea fick bli kvällsmaten .

Golvet är gjutet och en innervägg (av 2) blir färdigputsad i morgon, rör till elen är på plats så det går undan här. De 2 andra väggarna som är ytterväggar mot norr och söder ska isoleras och gipsas för jag vill ha det både varm och tyst inget fusk här inte  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards