Alla inlägg den 12 mars 2011

Av zelvis - 12 mars 2011 17:31

Jag har haft fullt upp hela veckan med arbete, renovering,städning, förberedelser inför årsmötet i vårt Byalag , bakning till svägerskans dotters kalas imorgon och planering inför Mammas 70-årsdag på tisdag 15/3. Snart har jag 2 veckors ledigt och det ska bli så skönt!!

Ibland kan det bli för mycket och just nu så är jag såååå trööött.

Kaminen ( jättefin) blev levererad igår av 2 stora starka karlar som även lade in ett rör i skorstenen och fyllde på med isoleringsmaterial runt röret. Det var lite problem med skorstenen för den var igenmurad ungefär 1 m upp. Det visade sig att det fanns 4 kanaler i skorstenen och 3 av dem var igenmurade. De lyckades i alla fall att ordna det men jag får inte elda i kaminen förrän den har blivit kontrollbeiktigad. Sotaren i vår kommun har jag ringt 3 gånger på 3 veckor och lämnat meddelande på hennes telsvar men hon har inte ringt upp mig. Killarna från Designspisar har kontakt med många sotare och förmedlade kontakt med en sotare som ska kontakta mig i nästa vecka. Killarna tyckte även att jag skulle ringa Räddningskåren i kommunen och berätta att hon inte ringt upp mig för oavsett hur mycket hon har att göra så SKA hon ringa tillbaka inom en vecka. Jag tror att jag ger henne några dagar till sedan ringer jag nog.

Imorgon bär det iväg till Stockamöllan för att fira en liten 6-årig flicka och jag har paket och kanelbullar med mig. Mamma och äldsta sonen ska också med och det gäller att vi kan hålla masken och inte avslöja något för mamma, vi har lite överraskningar planerade för henne på hennes 70-årsdag på tisdag. Mamma vill inte bli uppvaktad av någon och vi hade tidigare bestämt att vi skulle köra till Malmö Museum och titta på konst men det låtsade jag att jag hade glömt när vi pratade sist. Jag ska göra en liten smörgåstårta och min ena bror kommer hit på morgonen så vi ska gratulera henne då. En överraskning är att en tid till massage för henne är inbokad hos väninnan (bättre än presentkort) och efter det kör vi till Malmö. Efter konstrundan ska vi bjuda henne på restaurang så hon slipper sitta hemma. Hoppas att hon tycker om vad vi planerat för henne!






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards