Alla inlägg den 20 mars 2011

Av zelvis - 20 mars 2011 20:02

Idag har vi haft årsmöte i vårt Byalag och jag fick fortsatt förtroende att vara ordförande i ytterliggare ett år så något bra har jag nog bidraget till under detta året!   

Till kaffet hade jag bakat mintchokladkladdkaka med vispgrädde och detta intogs under tiden att gamla bilder från järnvägen Trelleborg-Lund visades. Den nya delen av byn med telegrafstation,skola, bageri, cafe, 2 affärer växte fram när järnvägen gick genom vår by och en station anlades här. Tyvärr lades den ner i slutet på 60-talet men byn och husen finns kvar!

Mycket dryftades och många förslag på aktiviteter fick vi så vi har lite att arbeta med och en ny  kvinnlig styrelseledarmot valdes in, skönt för då slipper jag vara ensam kvinna  i styrelsen.


Igår var vi på Lyktan och åt middag, jättegott och jättemycket! Jag orkade inte äta upp men fick hjälp av svägerskans son som åt min broccoli!  

Han ville så gärna sitta hos mig vid middagen och det fick han gärna, hans syster kom och satte sig hos oss när hon hade ätit färdigt så jag har nog någon dragningskraft på barnen men inte mig emot, tvärtom.

Det var en skön stämning vid middagen, alla satt och njöt av den goda maten och lugnet, annars är det alltid någon av oss som ska fixa med maten men nu satt vi alla i lugn och ro så skönt. Tråkigt bara att inte alla i familjen kunde vara med.  Min yngste bror och min äldste son var sjuka och fick stanna hemma.

När vi åkte hem vid åttasnåret så lös månen jättefint, den var så klar och så stor, det var något nästan magiskt över den. Idag läste jag i tidningen att så nära jorden kommer månen inte att vara förrän om 18 år! Vilken tur att vi alla fick uppleva den igår!

Imorgon ska jag fortsätta att städa bort byggdammet. Det kryper in överallt i varenda springa trots att jag har lagt lakan över möblerna och  de elektriska apparaterna för att skydda dem. Men vara inne hela dagen kommer jag inte vara, hundarna och jag ska ta våra vanliga promenader och nu när det så härligt väder så blir det nog en extra lång tur i morgon!




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards