Alla inlägg den 14 april 2011

Av zelvis - 14 april 2011 16:26

Jag fick ett brev på posten idag från min mamma och det som stod där gjorde mig både ledsen, sårad och förbannad. Mamma har diagnosen Alzheimers och det verkar som om sjukdomen accelererar ganska snabbt nu. Pga. renoveringen har jag inte kunnat besöka mamma lika mycket som vanligt lägg därtill att jag har min nackskada, fibromyalgi och en son med djup depression så förstår ni att jag inte orkar så mycket varken fysiskt eller psykiskt. Jag kan verka stark på utsidan men insidan syns ju inte utåt.

 Mamma har ingen väninna att prata med så hon sitter säkert och funderar mycket för sig själv och vänder och vrider på allt i sitt sinne. I alla fall så skriver mamma saker som inte är sant och beskyller mig för konstiga saker, ett riktigt elakt brev, var det med mening att såra mig så lyckades hon med det. Jag blev så ledsen att jag grät när jag läste det.   

Min ena bror hade även fått samma brev "för kännedom" och han bröt ihop när han läste det och då handlade det inte om honom utan om mig. Svägerskan som har arbetat inom äldrevården sa att det är sjukdomen som talar och inte mamma

och det kändes som en liten tröst men något måste göras för så här kan vi inte ha det! Imorgon är det jag som ringer hennes läkare för någon hjälp måste vi  kunna få för att kunna hantera denna situationen. Finns det någon som vet var man söker hjälp om detta så är ni mer än välkomna att berätta det för mig för nu behövs all hjälp vi kan få känns det som för annars orkar jag inte med det här!

Av zelvis - 14 april 2011 12:15

Äntligen verkar vårvärmen komma! Det ska bli upp till 15 grader i helgen och det är efterlängtat!!

Jag har precis tapetserat i "matsalen" ,det är en liten vägg så 3 våder räckte. Det blev en tapet med fåglar och grönt på blå bakgrund och där ska min nymålade skänk stå när den har torkat. Matsalsbordet ska ha en omgång färg till på sig, vitrinskåpen ska grundas och sedan målas, och även stolarna ska målas men dem hinner jag inte med innan Påsk. Vi ska ha Påskmiddag här på påskafton så jag har mycket att stå i just nu och så vill jag ut och röja i trädgården också men jag har bara 2 armar!!

Fönsterna är på plats och jag är jättenöjd med dem. De isolerar även för ljud och då vi bor nära vägen med en del trafik så blir det en del motorbuller men nu har det dämpats, skönt. Hundarna har lugnat ner sig också nu när de inte hör bilar och människor och är inte så stressade längre. Jag köpte även insynsskyddsfilm till fönsterna så nu kan man inte se in så mycket från vägen och hundarna ser inte ut heller så stressnivån har sjunkit betydligt, skönt att slippa deras skällande  


Jag var på Byarådets årsmöte igår kväll på Anderslöv Gästis och blev invald som suppleant. Jag har tidigare varit med som ordinarie i flera år och ett år som ordförande men pga. sjukdom fick jag avsluta det 2007 men nu är jag ok igen och vill gärna engagera mig igen. Vi blev bjudna på landgång och representanter från Hällåkra Vingård http://www.hallakravin.se/ berättade om sin vingård. Jag blev lite nyfiken på vingården och ska nog göra ett besök där i sommar. Annars har vi ju Idala Gård http://idalagard.dk/   väldigt nära här, det är promenadavstånd och de ska ha en väldigt god brunch på söndagarna men man får nog boka bord för att vara säker på att få plats.

Nä nu får jag sätta fart igen, målarpenseln kallar.

Ha en riktigt skön vårdag för det ska jag ha!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards