Direktlänk till inlägg 14 april 2011

Det kom ett brev.....

Av zelvis - 14 april 2011 16:26

Jag fick ett brev på posten idag från min mamma och det som stod där gjorde mig både ledsen, sårad och förbannad. Mamma har diagnosen Alzheimers och det verkar som om sjukdomen accelererar ganska snabbt nu. Pga. renoveringen har jag inte kunnat besöka mamma lika mycket som vanligt lägg därtill att jag har min nackskada, fibromyalgi och en son med djup depression så förstår ni att jag inte orkar så mycket varken fysiskt eller psykiskt. Jag kan verka stark på utsidan men insidan syns ju inte utåt.

 Mamma har ingen väninna att prata med så hon sitter säkert och funderar mycket för sig själv och vänder och vrider på allt i sitt sinne. I alla fall så skriver mamma saker som inte är sant och beskyller mig för konstiga saker, ett riktigt elakt brev, var det med mening att såra mig så lyckades hon med det. Jag blev så ledsen att jag grät när jag läste det.   

Min ena bror hade även fått samma brev "för kännedom" och han bröt ihop när han läste det och då handlade det inte om honom utan om mig. Svägerskan som har arbetat inom äldrevården sa att det är sjukdomen som talar och inte mamma

och det kändes som en liten tröst men något måste göras för så här kan vi inte ha det! Imorgon är det jag som ringer hennes läkare för någon hjälp måste vi  kunna få för att kunna hantera denna situationen. Finns det någon som vet var man söker hjälp om detta så är ni mer än välkomna att berätta det för mig för nu behövs all hjälp vi kan få känns det som för annars orkar jag inte med det här!

 
 
Carima

Carima

15 april 2011 09:16

Usch! Det var trist att läsa om brevet.
Det finns en sida på nätet. Kanske kan du få tips & råd där.
alzhemiers.nu
Stor kram från Carima

http://carima.bloggplatsen.se

 
Fredde

Fredde

17 april 2011 09:24

Jag skickar en kram och tänker på dig.
Må dinn styrka inte falla ihop.
Kram

http://www.freddel.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards