Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

Nu blommar rapsen!

Av zelvis - 10 maj 2011 10:52

Rapsfälten börjar bli gula och snart kommer den sötaktiga doften från blommorna att kännas i luften, det gillar jag. Den gula färgen lyser upp och jag blir glad av den. Något jag inte gillar är den årligen återkommande hösnuvan med huvudvärk och som oftast blir en bihåleinflammation till slut.  Vad jag reagerar på vet jag inte men det är förmodligen björkpollen.


Jag var på utflykt i lördags med FRG(Frivilliga ResursGruppen) och Civilförsvarsförbundet. Vi åkte till Ystad och fick träffa FRG-gruppen där och vara med i en övning. Övningen gick ut på att en tågolycka hade inträffat och vi skulle agera skadade och chockade medan Ystadsgruppen skulle ordna med ett tält och kunna ta emot och ta hand om oss. Efteråt fick vi möjlighet att åka i deras bandvagn med släp. Vi ska tydligen få möjlighet att få utbildning på att köra bandvagn men efter att ha åkt med i lördags så kan konstatera att det inte är något för mig. Det var som att åka berg-och-dalbanan på Tivoli och med min nackskada fungerade det inte alls! Det blev en värkfull helg efter den åkturen...


Dottern är iväg och jag körde dem till Sturup i söndags. Hoppas att de får en skön resa! På söndag är det dags att hämta dem igen men under tiden njuter jag av tystnaden här hemma! Med två söner och en dotter kan jag konstatera att dottern pratar och hörs mer än sönerna tillsammans.  


Torktumlaren klarade 3 veckor här innan den började krångla.   Låsmekanismen fungerar inte och när dörren öppnar sig så stängs torktumlaren av. Reparatören har beställt nytt lås och ringer när han har fått den för att boka ny tid. Under tiden tejpar jag fast dörren och det fungerar. Alla sätt är bra utom de dåliga!


Hundarna fäller mycket just nu och det blir mycket borstning ute. Igår så tog äldsta sonen fram dammsugaren för att ta bort hundhår från sina kläder. Det slutade med att han dammsugade Elvis och han gillade det! Det lilla munstycket med lång borst och dammsugaren på det lägsta så njöt han rejält och pälsen blev jättemjuk!







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards