Alla inlägg den 21 juni 2011

Av zelvis - 21 juni 2011 12:08

Ja nu blommar den och doftar så gott. Knopparna är ljusgula och själva blomman är nästan vit. Den växer och frodas och täcker snart hela ingången men jag vill inte klippa den utan jag ska binda upp den när blomningen är över.

Svägerska körde från Stockamöllan till mig i lördags för att gå på loppisrunda. Först besökte vi Länkarnas loppis där svägerska fyndade lite kläder till både sig och barnen. Färden gick vidare till en loppis vid stadens badhus där jag köpte två gosedjur till Elvis och Zelda, de älskar gosedjur. Svägerskan fyndade en purépress. Vi körde till Gislövs Byaloppis där svägerskan gjorde flera fynd. Efter det körde vi till Pingstkyrkans secondhandbutik där jag fyndade två böcker, en thriller och en kokbok, och en trädgårdsgrep.

Vi fortsatte till min arbetsplats där svägerskan fick köpt ett nytt handtag billigt då hon fick min personalrabatt.

Nu var vi mätta på loppisar men hungriga på mat så vi körde hem till mig och fikade. Svägerskan gjorde mig uppmärksam på att höger framdäck sjöng, jag har hört det men trott att jag inbillat mig det då ingen annan har reagerat på oljudet. Nu har jag bokat tid hos "min" bilreparatör på torsdag för att byta lager på bilen så jag kan köra utan att oroa mig för att något allvarligt ska hända.

Mamma ringde i går kväll och frågade om jag ville följa med henne och titta på "Viva la Greta" i Helsingborg. Hon vill gärna åka dit men inte ensam och jag vill gärna följa med. Skönt att prata med mamma utan att vara beredd på elaka kommentarer, det verkar som att medicinen verkar. Är mamma på gott humör så blir även jag på gott humör. Hoppas att det håller i sig! Jag mailade Mårtenssons Buss som har resor till lustspelet och de har reserverade platser på rad 2-5. De hämtar även i vår lilla stad så jag slipper att köra dit, jättebra. Bara att ta med sig fika, filt och paraply och naturligtvist ett gott humör så får vi säkert en trevlig kväll!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards