Alla inlägg den 26 juli 2011

Av zelvis - 26 juli 2011 21:20

Det var ett tag sen jag skrev sist men jag gör som många andra, njuter av sommaren . Det händer inte så mycket här utan allt rullar på som vanligt oavsett om det är fint väder eller regn. Semester ska jag ha först i augusti så jag hoppas att det blir bättre väder då!

Hela helgen var trist med tanke på vad som hände i Norge. Hur kunde det hända?

Det är ofattbart att en sjuk människa kan orsaka så mycket lidande och smärta och sedan le i bilen på väg till förhör.

Jag var med Mamma förra veckan  på en liten runda. Först skulle hennes symaskin lämnas in på service sedan i väg till IKEA, Plantagen, Vellingeblomman och Hallongården puh. Tur jag var ledig dagen därpå för det behövdes! 


Imorgon firar vi födelsedag här hemma. Det är Elvis som blir 9 år eller rättare sagt 63 år enligt http://cke.se/hundalder.htm.

Elvis kom till oss 18/3-2006 så här han varit mer än halva sitt liv nu och här ska han stanna!! Han är min hund som följer mig vart jag än går, sover hos mig, sitter på köksstolen bredvid mig när jag läser morgontidningen, värmer min ömma nacke när jag sitter i soffan, vaktar mig så ingen gör mig illa, busar med mig så vad ska jag med en karl till?!! Jag är så glad att han är här hos mig! Det märks att han har blivit äldre för han tar det lite lugnare nu och hans

svarta nos har fått många vit/grå strån nu.

Dottern, hennes pojkvän och jag ska till Helsingör i morgon så jag hoppas jag kan hitta något där till både Elvis och Zelda.

På torsdag ska jag  till Helsingborg igen tillsammans med Mamma, denna gången med buss för att se "Viva la Greta" med Eva Rydberg och Magnus Härenstam. Det verkar som om vi får var beredda på regn och jag har köpt 2 tunna regncaper till oss.

Annars har det varit trädgårdsarbete här hemma och ett nytt äppelträd köpte jag i går. Det blev ett träd av sorten  "Röd Gråsten. Förra trädet står fortfarande kvar men halva trädet är dött och varken bladen eller frukten ser ut till att må bra så det ska sågas ner till hösten .

Anledningen till att det är i så dåligt skick beror (tror jag) på att det har varit katter som har klöst sönder trädet. Tidigare bodde det en "kattsamlare" tvärs över väggen och hennes katter använde min trädgård till toalett och träden som klösträd. En dag för 5 år sedan skulle jag plocka fram dynorna till Hammocken som låg i Hammocken men då var de fullständigt fulla med kattskit av den lösa sorten så de blev körda till tippen och nya inköptes . Det kostade både möda och mycket pengar! Som tur är så har Kattakärringen flyttat långt härifrån och i området finns bara ett fåtal katter kvar och ingen av dem vågar sig in i vår trädgård tack vare hundarna!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards