Alla inlägg den 12 september 2011

Av zelvis - 12 september 2011 19:29

Nu känns det verkligen som höst med regn och hårda vindar men igår var det riktigt härligt med strålande sol och ljumma vindar.

Jag var ute och plockade ner lite päron igår men de får nog sitta några dagar till, hoppas att vindarna som ska komma inte blåser ner dem.


I helgen har jag även bakat bullar som försvann som en avlöning. Jag tog med mig till jobbet, sonen tog med till sitt jobb och dotterns pojkvän tog med sig hem till sina föräldrar och  de som var kvar åt vi upp! I morgon tänker jag baka en ny omgång och frysa in så vi har att njuta av senare.


Även om jag älskar att baka så kan det vara tungt för mig med mina svaga och dåliga handleder och därför blev jag jätteglad idag när jag gick in på Ceccesblogg och hittade en tävling om tre Lékué-spritsar. Jag brukar inte vara med på tävlingar men denna kunde jag inte hoppa över! Länken dit hittar du här: http://ceccesblogg.blogg.se/2011/september/utkast-sept-11-2011.html?_tmp=30a3885879ec6cca57d9221abb4dbd131ef5f8b4

De ser så lätta ut att använda, göra rent och så har de så härliga färger. Tänk så mycket gott jag kan göra om jag hade en sådan!

Hoppas verkligen att jag har en möjlighet att vinna så håll tummarna för mig!


Idag har jag varit hos min väninna på hennes salong

http://carima.bloggplatsen.se/   och fått massage. Även om det gör ont så är det så skönt ändå och efteråt brukar jag åka hem och vila.


Jag har även varit på möte med Byrådet och vår nya kommundirektör och den ledande Moderatrepresentanten i vår kommun. Vi har två möten om året med kommunen där vi lägger fram de frågor som invånarna på landsbygden via sina föreningar vill ha svar på. Vi är ca 4200 som är med i olika föreningar som i sin tur är med i Byarådet, det är olika Byalag och intresseorganisationer och vi vill ju också komma till tals. Det gör vi bäst genom att vara med i Byarådet som tar upp dessa frågor med kommunen.




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards