Direktlänk till inlägg 6 oktober 2011

Nu är det höst!

Av zelvis - 6 oktober 2011 17:00

Jag vann inte hos Cecce http://ceccesblogg.blogg.se/ men jag ska försöka att ta mig till en butik för den spritsen vill jag verkligen ha!

Det har varit bra väder i flera veckor nu och jag har passat på att jobba lite i trädgården. Päronträden har plundrats och många päron blev det. Vänner, bekanta, familj och grannar har uppvaktas med päron för allt kunde jag inte ta hand om själv!

Päronkaka. päronmarmelad och päronsaft har det blivit.

Det har regnat och blåst rätt bra här längst ner i Skåne idag så de päronen som fanns kvar på träden har åkt ner i backen nu.

Jag och mamma åkte till Äppelmarkanden i Kivik http://www.applemarknaden.se/index2.html,  söndagen den 25/9 och hade jättetrevligt där. Många trevliga människor. både besökare och försäljare och alla  funktionärer ett stort + för dem. Vi stannande där i 2 timmar och lyssnade på Kalle Moreus och Tina Ahlin. Vi såg även Lasse Kronér i kulissen . Mamma trivdes jättebra och jag tog några bilder. På bilderna är det fel datum, det blir så när batteriet är ute

ur kameran för laddning och jag inte är uppmärksam på att ändra datumet.

   

Efter Äppelmarknaden körde vi till Mandelmanns trädgård http://www.mandelmann.se/

Vi fikade där      medan hönorna pickade under bordet, katterna hoppade upp och ville kela och jazzmusiken hördes från ett liveband i ett växthus. Jättegod kladdkaka och efter fikan så gick vi en runda i trädgårdarna. Det märktes att det började bli höst för det mesta var skördat men många trevliga planteringar fanns fortfarande kvar. Jag köpte en liten Rönnsumak med mig hem, jag föll för den röda färgen. Nu ska jag bara hitta ett bra ställe för den i trädgården , den blir upp till 5 m hög!

SOMLIGA LÄR SIG ALDRIG!

För 3 år sedan blev jag hotad och trakasserad av en bybo 300 m från mig då jag hjälpte hans tjej som hade blivit misshandlad. Han ringde och hotade mig på min telsvarare så jag spelade in det på min data och brände ner det på en skiva till polisen och han blev dömd för olaga hot. Han betalade inte mitt skadestånd men det hjälpte Kronofogden mig med och det slutade med att hans hus såldes på exekutiv auktion.

 Tråkigt för honom men skönt för hela vår by.

Han flyttade till Lövestad och fortsatte sitt liv med att använda narkotika, sprit, hota grannar och sitt samlande på olaga vapen. Det kan ju bara sluta på ett sätt och nu håller rättegången på i Ystad, imorgon är 3:e och nästsista dagen och jag tänkte att jag skulle dit eller så väntar jag till nästa vecka. Han kallas "Indianen" eftersom han gillar att måla sig som en indian och smyga på folk, ibland även naken. Här kan du läsa om honom:

http://www.skanskan.se/article/20111004/SJOBO/710049814/1016/-/rattegang-inleds-mot-indianen

Hoppas att han inte kommer ut på länge så det blir lugn och ro i Sjöbo med omnejd!



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards