Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av zelvis - 11 oktober 2011 13:53

I helgen brände vi av  den nya kaminen. Det osade men inte så farligt tyckte jag men både hundarna och fåglarna åkte ut så att deras luftvägar inte skulle ta skada.

Efter det satte vi oss och mös i tv-rummet, dottern höll på att somna i soffan   både av värmen och av en hektisk arbetsvecka. Den som mös mest var Elvis! Han älskar värme och lade sig framför kamin ca 1 m ifrån och när man tog på honom var han väldigt varm men han låg kvar en lång stund. Till slut blev han för varm och hoppade upp i soffan men det dröjde inte länge förrän han hoppade ner och lade sig framför kaminen igen. Till slut blev det ett mellanting då han hoppade upp i en av snurrfåtöljerna och låg och tittade på flammorna.

   

Finns det något mer avslappnande än en öppen eld med en härlig skön värme och knastrandet från veden?

Det känns skönt att ha kaminen med tanke på de 2 senaste vintrarna och all snön. Vi brukar bli insnöade och min fasa har varit om strömmen skulle gå för då försvinner värmen. Nu har vi ju kaminen och maten kan vi alltid ordna på gasolgrillen så nu känns det inte lika oroligt.

Idag är jag ledig och går här och plockar lite bland sakerna som flyttades upp på andra våningen när jag renoverade. Spara, kasta och lämna till Pingstkyrkans Second hand-butik. En hel del gamla cd-skivor ska jag kasta och när jag gick igenom dem så blev det en hel del minnen som väcktes, man har en del minnen till olika låtar, så det tog lite tid  

Tosingen som jag skrev om tidigare, har sista rättegångsdagen på fredag och jag ska åka till Ystad för att lyssna och titta. Domen kommer ju först senare men vid slutpläderingen kommer alla brott han har blivit dömd för att läsas upp och det vill jag höra.  

Kan ju hoppas på att det blir fint väder för Ystad är en väldigt fin liten stad och jag vet i alla fall var jag ska äta min lunch!! En liten mysig restaurang som interiörmässigt liknar något från Bakken, och de har god mat till humana priser.


Här hemma blir det tunna fläskpannkakor till middag idag, jättegott!!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards