Direktlänk till inlägg 1 november 2011

Dagen började bra men...

Av zelvis - 1 november 2011 20:46

Denna tisdagen började med att jag i vanlig ordning körde sonen till bussen 05.20 för att sedan köra hem och lägga mig igen. Eftersom jag är ledig på tisdagar så behövde jag inte ställa klockan heller så jag sov länge... När jag till slut behagade stiga upp igen så såg jag vilket härligt väder det var så både jag och hundarna gick en extra lång runda idag. Rundan idag avslutades med en tur in i energiskogen där rådjuren huserar (massor med goda dofter) och avslutades med ett bad i våtmarken.

Elvis fick lite sten att bära på i sin väska men bara lite. Han är överviktig och behöver jobba lite för att bygga muskler och bränna fett.  Här skulle det vara bilder men min nya mobil och jag är inte överens ännu så det får vänta tills sonen kan hjälpa mig.


Sonen ja han ringde mig i eftermiddags och jag hörde direkt på hans röst att det var något allvarligt och det var det!

Han ringde från akuten i Malmö efter en explosionsolycka på hans arbetsplats. Han skulle skärbränna en oljetunna till mindre bitar och dessa tunnor ska vara tömda innan de kommer in på området men i denna fanns en liten skvätt kvar och smällen var ett faktum.

Smällen var kraftig och han slängdes iväg 7-8 m och svimmade. När han vaknade till igen så stod lågorna höga runt honom ! Ingen annan på området hade märkt något ,fullt upptagna av sina arbetsuppgifter med hörselskydden på.

Han fick själv försöka att få hjälp men det tog tid för ingen förstod att det var så allvarligt som det var och han höll på att svimma flera gånger. En förman körde honom med bil till akuten, sa till sonen att ta en kölapp medan han parkerade men sonen frågade i stället efter hjälp och då blev det fart!!

Sonen har brännsår i ansiktet men tack vare ögonskydden så klarade han sig bra. Brännsåren kommer att läka bra och imorgon så ska plastikkirurgen titta på honom igen. Under tiden ligger han på infektionen för att kolla så att luftrören inte svullnar upp och han får dropp och morfin.

Han ringde själv till mig från sjukhuset, ingen från arbetsplatsen har hört av sig hit överhuvudtaget men nu har jag kopplat in facket och det blir troligtvis också en polisanmälan.

Förra brännskadan har inte läkt ännu också nu detta! Hur ska det sluta egentligen? Något måste ske nu för att gå till jobbet och vara orolig  ska man väl ändå inte behöva göra?!

 
 
Lisa

Lisa

5 november 2011 09:47

Men usch då! Låter hemskt, hoppas allt löser sig på bästa sätt!
Kram Lisa

http://www.vitagavlar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards