Alla inlägg den 25 november 2011

Av zelvis - 25 november 2011 14:47

Sitter och tar det lugnt med en mugg thé och en smörgås och njuter av stillheten. Huset är städat och ljusstakarna är uppe i fönsterna så nu kan jag ta det lite lugnt.

Igår var en väldigt jobbig men samtidigt trevlig dag. Jag hade tid hos reumatologen  kl:11.00 i Trelleborg och dottern hos hudläkaren kl 13.45 i Simrishamn för sina eksem i handflatorna! Jag har inte reumatism utan det är nog Fibromyalgin som slår till hårt på mig nu. Sjukgymnastik och värktabletter och mycket sömn är vad som gäller för mig nu.

Det var precis att vi hann i tid till Simrishamn. Sedan tog dotterns besök bara 10 minuter och hon kom ut med ett recept på pencillin, klåddämpande och mjukgörande salva.. Alltså köra i 1 tim 30 min enkel resa för ett så kort besök, allt för att hudmottagningen i Trelleborg inte kunde ta emot henne!   

Jag visade henne lite fina, gamla hus i Simrishamn och sedan körde vi till Ystad för att fika. Deras gågata är så mysig och vi tittade på många fina saker men till slut hittade vi ett fik som hade plats till oss. Thé, varm choklad och två stora kanelbullar med choklad blev vårt val och det var såå gott! Mysigt att snacka bara vi två och titta på folk som gick utanför.   

Många skyltfönster hade papper för så man inte kunde se vad som fanns i fönstert och det tas bort först på söndag, det är verkligen julskyltning som det var för! Numera så julskyltas det redan i början på november på andra ställen men inte i Ystads centrum inte! Jag lyckades hitta en födelsdagspresent till väninnan men jag skriver inte vad det är för hon läser min blogg. Sorry Carina du får lugna dig till nästa lördag   

Annars har veckan inneburit städning inför styrelsemötet och 1:a advent, puh äntligen klart efter 4 dagar så nu kan jag njuta. Det tar längre tid för mig att städa nu när jag har så ont (allt tar längre tid nu) så att det tog 4 dagar beror inte på att det var jättesmutsigt och rörigt här hemma utan för att jag måste pausa emellanåt. Alla kom till mötet (kan det bero på att jag höll det hemma? nyfikna)     och i morgon ska vi ha julgranständning, bjuda på korv, glögg och pepparkakor. Vi brukar sätta ut marschaller längs med byvägarna och det ser så mysigt ut, iår är det 100 st som ska tändas.

Nästa fredag ska jag med jobbet till Amiralen och se Robert Gustavsson och äta middag. Det blir säkert trevligt, speciellt som jag slipper köra denna gången som jag gjorde i fjol.   

Ha en trevlig helg allihopa, det ska jag ha!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards