Alla inlägg den 23 mars 2012

Av zelvis - 23 mars 2012 20:25

Ja så är jag idag, dagen efter pga av trädgårdsarbetet jag utförde igår. Hela kroppen värker för att jag inte kunde hejda mig i tid, att jag aldrig lär mig! Det var så skönt väder, sol och nästan alldeles vindstilla och fåglarna sjöng från träd och buskar. Planteringen skulle rensas, det skulle krattas, planteras vårblommor i 6 krukor. rensas mellan plattorna och naturligtvis sitta och sola lite! Men det känns verkligen i kroppen idag, jag känner mig gammal och kryckig så idag har det inte blivit gjort något mer än det som är allra nödvändigast.

I morgon ska "svärsonen" och jag köra till Byggmax i Vellinge för att inhandla lite stolpar och material till att göra egna plintar. Jag har 2 vindskydd som ska användas till att skärma av trädgården både från insyn men mest för att hundarna inte ska skälla ut alla som går förbi. Gräsmattan behöver få möjlighet till att växa ifred på "stigarna" från hundarna samtidigt som kanske hundarna inte blir så stressade och måste vakta utan kan koppla av lite om de inte kan se staketet.

Man har alltid att göra i en trädgård men jag önskar lite till och jag var inne hos Pastseasons blogg http://pastseasons.blogspot.se, en blogg jag brukar besöka för hon gör så fina blomsterarrangemang och andra fina saker med rätt enkla medel som ger mig inspiration , sen har hon jättesöta kaniner, hundar och hönor också! I alla fall hon har en utlottning av fina liljor och för att för vara med så ska man länka till henne, naturligtvis vill jag vara med för trots att jag redan har en del växter i trädgården så har jag inga liljor men hoppas på vinst kan jag ju alltid göra!

Förresten, jag kan se att det är en hel del som läser min blogg men ingen har gett sig tillkänna förutom 2 väninnor. Det skulle vara roligt om ni ville skriva något lite om er och varför ni läser min blogg så jag kanske kan få lära känna er lite.

Ha en trevlig helg!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards