Direktlänk till inlägg 2 juni 2012

Fest till Tusen?

Av zelvis - 2 juni 2012 14:53

Vår lilla stad firar till tusen denna helgen och fram till Nationaldagen. tyvärr har de inte vädert med sig för det är ömsom sol och ömsom regn plus att det blåser rejält. Det regnar fast att solen skiner! Det lockar inte mig att fira i detta vädret för jag vet följderna av att stå och frysa, det blir värk, tabletter och sängläge för min del och det vill jag slippa. Det blir innejobb i stället som städning och strykning, inte det roligaste att hitta på en lördag men det måste göras och samtidigt kan jag lyssna på Viveka Sten´s" I natt är du död" snacka om att förena nytta med nöje men det underlättar i allafall! 

Men jag har lite festande att se framemot de nämaste 2 veckorna. På tisdag ska jag och mina arbetskamrater mysa på http://www.flotten.nu/. mat och dryck tar vi med oss och regnkläder och varma kläder för det lär nog inte vara så bra väder men vi kommer i alla fall sitta under tak. Vi kommer att bli underhållna och de vi delar flotten med är http://www.nattvandring.nu/trelleborg/default.asp?identifier=729  och de flesta känner jag/vi redan så det blir säkert en jättetrevlig kväll! och 2 lediga dagar att vila upp mig på. Mina ordinarie lediga dagar är tis- och torsdagar så med Nationaldagen på en onsdag så blir jag ledig 3 dagar i följd, ibland har man tur  


2 inbjudningar till Student examen har jag också fått, 8/6 tar praktikanten på jobb studenten och har bjudit in hela firman och som vanligt är det jag som kör.

15/6 tar väninnans son Studenten och det vill jag inte missa! Sen är det det där med presenter,  Vad ska man hitta på ??!! Present vad då?! Pengar, hur mycket?! Börsen är full med hål men något ska jag väl kunna hitta på. Dessutom så fyller sonen  A 25 år och dottern S 22 år 17/6 och väninnans dotter T 18 år samma dag! Troligtvis blir det presentkort på det stora möbelvaruhuset, de har ju det mesta!

Jag var på min mosters 75-års kalas förra lördagen med Mamma.  

De är 10 syskon, 5 brödrar och 5 systrar och den äldste (min moster) fyllde 75 år. Tyvärr kunde de 2 yngsta inte komma men alla bröderna och 3 systrar kom och det var jättetrevligt att träffa dem alla. Mamma satt och pratade mest hela kvällen och det märktes att hon njöt av kvällen. Jag och min kusin var de enda syskonbarnen där, skulle alla ha kommit så hade inte lokalen räckt till!

Jag märkte att Mamma blev trött för hon började att fråga samma frågor om och om igen så vid 23-tiden körde vi hem. Mamma sa inte mycket i bilen annars brukar hon prata på så det märktes att hon var riktigt trött men hon sa att hon hade haft en trevlig kväll.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards