Alla inlägg den 8 juni 2012

Av zelvis - 8 juni 2012 23:49

Ja inte i datan men i ansiktsnerven och det gör så ont!!  

Jag hade det för 15 år sedan så jag kände igen symtomen när de kom i natt och kontaktade läkaren idag för att få medicin. Det jag får är smärtstillande Tramadol med Panodil och en medicin Tegretol mot epilepsi. Trots smärtstllande gör det ändå så ont från örat, ovanför ögonbrynet, på kinden och käken. Ansiktsnerven delar sig i tre och går från örat och fram i ansiktet.  

Tur att jag nu vet vad det är för förra gången var jag vettskrämd och orolig för om det skulle vara någon hjärnblödning. Varför jag var så orolig berodde på att min faster som var 44 år (9 år äldre än mig) fick en hjärnblödning, tolkade det som migrän och gick och lade sig och vaknade aldrig mer igen.  

Detta kommer att ta tid innan det blir bra så det är bara att gilla läget!

Tyvärr missade jag Praktikantens studentskiva men det var inget att göra åt.

Hur länge jag ska vara sjukskriven beror helt på hur länge värken sitter men jag hoppas att det inte blir så länge som förra gången som var 2,5 månad.

Jag vill ju inte missa väninnans son student på fredag!


Flottfärden i kanalen i Malmö i tisdags var mycket trevlig. Hög stämning, trevliga människor, goda landgångar och trevlig musik med allsång. Jag hade klätt på mig ordentligt och tagit med en filt och den blev flitigt använd av chefen och mig. Efteråt ville en del fortsätta på "Carib Creol" uppe vid Södervärn och den enda som hittade var jag, (gammal Malmöbo som jag är). Så det var bara att traska på från Södertull men väl där visade sig att det inte var något för oss så vi taxi hem istället och var hemma vid halv 2. Tur att vi var lediga dan därpå!


Ha en trevlig helg allihopa!




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards