Direktlänk till inlägg 1 september 2012

Tillbaks till vardagen igen

Av zelvis - 1 september 2012 19:57

Ja nu börjar jag komma in i rutinerna igen efter att ha haft 4 veckors semester.

Mycket har blivit gjort under semester, tapetsering och målning i mitt nya rum, trädgårdsjobb, varit och sett Eva Rydberg på Fredriksdal i "Arsenik och Gamla spetsar" tillsammans med Mamma,besökt Ystads Djurpark och Johanna-museet, Gislövs marknad, Palmfestivalen och mycket annat men framför allt har jag tagit det lugnt och väckarklockan har inte ringt på mornarna!! Så jäkla skönt att vakna av sig själv!! Sonen hade semester samtidigt så jag slapp gå upp för att köra honom!


Jag blev så nöjd med hur mitt rum blev men jag får nog köpa någon ansiktsmask för rummet är så ljust att jag har svårt för att somna!! Någon som också blev nöjd är Elvis!!

 



Men nu är jag tillbaks i vardagen igen med tidiga mornar 04.45 för att köra sonen till staden för att han ska ta bussen till jobbet. Det går ingen buss härifrån så tidigt på morgonen så därför får jag köra honom    . Tillbaks hem igen 05.30 för att försöka sova 1,5 timme till.

Renoveringen här hemma pågår fortfarande, nu med att sätta upp trappskyddet och sedan står sonen R`s fd rum på tur. Både väggarna och skorstenen ska målas och efter det står hallen på tur. Hallen liknar just nu en bastu med furupanel men jag har mina planer med hur det ska bli, ljust och fint i alla fall.


Till våren ska plåt-taket och eternit-taket tvättas och målas. Svart blir plåt- taket och eternit-taket blir rött. Ja jag har både och på mitt hus, det är 2 halvhus som har blivit öppnat emellan så det är 2 olika utseende på huset men det tycker jag är lite charmigt. Det visar hur huset har varit från början och det skulle vara synd att ändra på det och jag hade säkert INTE fått lov till någon ändring då vi har områdesbestämmelse med bevarandplan i vår by.

Sonen R har lovat att hjälpa mig med det arbetet. Han är en riktig klätterapa och är inte rädd för höjder. Just nu är han i Litauen med en kompis och har lite semester, hoppas att han har det bra. Jag kan inte låta bli att vara lite orolig, slutar man någonsin att oroa sig för sina barn även om de är vuxna?


Imorgon ska jag till Smyge och sälja lite sticklingar på växtloppisen. Jag har Alunrot, Jättedaggkåpa, Purpurklätt och sedan en blomma som ser ut som en liten smörboll (vet inte namnet) . Lite roligt och lite nervöst men förhoppningen är att få sålt allt så jag kan köpa på mig lite fler växter för förtjänsten!


Det jag har varit dålig på under denna sommar är att träffa mina vänner och att höra av mig, hoppas att de inte tar illa upp   Får se till att skärpa mig!!








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards