Direktlänk till inlägg 27 november 2012

Stackars Elvis!

Av zelvis - 27 november 2012 18:36

Zelda har varit ovanligt kelig den sista tiden och då vet jag att hon är på väg att löpa och mycket riktigt, idag kom det igång!

Stackars Elvis , han kommer att bli väldigt uppvaktad av Zelda om ca 10 dagar. Han kommer inte att bli lämnad ifred förrän löpet är över. Ettrig som en terrier sägs det och det gäller verkligen för Zelda!!


Jag blir nog färdig med hallen på ovanvåningen till helgen och redan nu ser det jättebra ut, bättre än vad jag kunde föreställa mig att det skulle bli! Jag är faktiskt riktigt stolt över mig själv och vad jag har lyckats att åstadkomma med tanke på min whiplashskada, fibromyalgi och migrän. Det har tagit lite tid för orken har inte varit så bra och värken har visat sitt fula tryne så det har blivit mycket värktabletter och vila men det är det värt! Att kunna se resultatet trots all värk är som en stor belöning för mig! Men nu får det dröja ett tag innan jag går på mitt syrum/gästrum för nu måste jag ladda batterierna och bygga upp mod till att ta tag i det till våren. Vet redan i tankarna hur och vad jag ska göra men det kanske ändrar sig innan det blir klart men att det kommer att bli ett ljust rum är redan bestämt. Rummet är avlångt med snedväggar och en rödteglad skorsten mitt i rummet. Det enda ljus som kommer in är från ett litet fönster på gaveln och skorstenen stoppar en del av ljuset så Prio ett är att rummet ska bli ljust!!

Vi hade ett "Grannar i Samverkan" möte förra tisdagen med Länsförsäkringar, Polisen och min chef som är Låsmästare men jag vet inte vad det är med dessa bybor. Man kan ju tycka att detta är viktigt för alla som bor här i dessa 3 byarna med tanke på att det har varit 4 inbrott här det senaste halvåret men det kom bara 9 st!! Men vi ger inte upp för det! Nu på lördag så ska vi göra byarna adventsfina genom att sätta ut marschaller occh sedan ska vi tända julgransbelysningen. Till detta bjuder vi på korv m bröd, glögg, pepparkakor och dricka. Hoppas att det kommer fler besökare då!! Jag ska i allafall köpa 120 marschaller i morgon och för att tända dem köpte jag en ogräsbrännare för det är liksom lite mer krut i den än i en vanlig tändare!


Jag och dottern besökte  julmarknaden påJohannamuseet i Skurup i söndags. Mamma är inne i ett skov med väldigt mycket värk så hon orkade inte följa med och var lite ledsen för det men det var inget att göra åt det. Hoppas att det snart blir lite lättare för henne med mindre värk. Jag köpte ett par handledsvärmare i fleece och de var så enkelt gjorda att jag nog skulle kunna sy sådana. Kanske det kan vara något som lindrar för Mamma?!

Det var mycket fint som såldes där och jag köpte lite marsipangrisar till sonen och till mig sjäv lakritsskorpor som var jättegoda. Lotter köpte jag , bara nitlotter men det kanske är som de säger,  tur i spel otur i kärlek eller är det tvärtom? Dottern fick köpt en amaryllis och var jättenöjd med dagen.

Det regnade hela söndagen och vi som parkerade på en gräsmatta(rena gyttjan) hade ett rent helvete, till slut fick vi hjälp av en av arrangörena som drog loss oss. Men som bilen såg ut!! Nåväl hem kom vi och senare kom dotterns pojkvän och till middag blev det fläskfile med tagliatelli och vitlökssås. 4 fileér försvann som en avlöning men gott var det!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards