Alla inlägg den 6 december 2012

Av zelvis - 6 december 2012 18:46

Idag  låg det 4 tjocka brev från kommunen i brevlådan, fyra stycken för jag har fyra fastigheter (jag och min fd man köpte 2 hus som båda var 2 fastigheter och sedan rev vi 1 hus till att bli trädgård).

Onda aningar redan där vid brevlådan och inte blev det bättre när jag öppnade och läste vad kommunen ville. En storbonde i närheten vill anlägga ett vindkraftverk på 100 m och kommunen vill ha våra synpunkter senast 10 januari 2013. Vilken timing med julen som nalkas och den stressen många har inför den!!! Många kanske lägger brevet åt sidan och kanske glömmer bort det, det är kanske det de räknar med. Eftersom jag har fått brevet så innebär det att jag bor inom 500 m från där vindkraftverket är tänkt att placeras. Grannbyarna ska jag också kontakta för de ligger också nära till där vindkraftverket ska placeras.

Jättebra med vindkraftverk men jag vill inte ha det i min närhet, det låter och det skuggar och  det blir man blir väldigt stressad av i längden!! Sedan har vi ett våtmarksområde med ett stort djurliv precis där det ska placeras.

Jag har kontaktat Trelleborgs Byaråd http://www.byaradettrelleborg.se/  där jag är styrelsemedlem och sekreteraren ska hjälpa mig med skrivelser. Han tipsade mig också om att kontakta Skånes Naturförening för att genom dem få reda på vad som störs om ett vindkraftverk kommer hit. Är det någon av er som läser detta som har fler tips så dela gärna med er av dem. Alla tips och råd är välkomna!!  

Vi kommer att hålla ett öppet möte med alla berörda inom det närmsta för jag tror att det är många med mig som inte vill ha det i vår närhet.

Dottern som jobbar på en lokal färghandel i vår lilla stad när de behöver hjälp har sökt ett arbete på Caparol i Malmö och är nu kallad på intervju på tisdag. Den dagen kommer jag att hålla alla tummar och tår för henne! Hoppas att hon får det!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Skapa flashcards