Alla inlägg den 24 januari 2013

Av zelvis - 24 januari 2013 11:16

Jag har mått hyfsat en ganska lång tid nu men inte nu längre! Fibromyalgivärk i lederna, nacken, ryggen, huvudet, benen, fötterna, ja nästan hela kroppen ömmar rejält. Värktabletterna tar bort en del men inte allt och samtidigt så gör smärtan att jag blir så trött plus att det sätter sig på minnet. Vetevärmaren och en elektrisk värmare är mina bästa vänner just nu! Jag skulle kunna sova dygnet runt just nu men det kan jag ju inte göra. Dels har jag ett arbete att sköta dels så behöver Mamma all hjälp hon kan få av mig just nu.

Mamma har precis som jag också kommit in i skov med värk ( reumatisk) och det påverkar ju samtidigt hennes minne som redan innan var dåligt. Det gick så långt att hon glömde att betala räkningarna i december och sedan glömde hon koden till dosan till internetbanken. Till slut klämde hon fram detta för mig så vi körde till banken och ordnade en ny dosa till henne och vi bestämde att hon och jag skulle sköta betalningarna tillsammans hädanefter. På kvällen ringer Mamma och säger att hon har tryckt fel kod till dosan 3 ggr och nu var även den nya dosan låst. Hon skulle ju inte röra den! Det är som att prata med ett barn!

På måndagen fixade vi en ny dosa IGEN men nu får hon inte ha den utan jag betalar hennes räkningar och tar dosan med mig hem. Det fungerar för oss båda och hon slipper oroa sig för glömda koder! Det är inte lätt att bli gammal!


Jag och Mamma ska på Dop 2 februari. Min brors yngsta dotters son ska Döpas och vi ska dit. Jag meddelade brorsdottern att vi kommer till kyrkan men döljer inte med på något dopkaffe efteråt eftersom det blir för jobbigt för Mamma. Alla dessa människor som hon inte känner och även miljön är ovan för henne vilket gör att hon kommer att känna sig osäker och obekväm där vilken gör henne orolig. det är bättre att vi fikar hemma hos henne istället.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards