Direktlänk till inlägg 14 februari 2013

Uppsagd = Nya Möjligheter

Av zelvis - 14 februari 2013 17:55

I dag har det varit en konstig dag för äldsta sonen som blev både uppsagd och gjorde även sin sista arbetsdag idag  ! Företaget som han arbetar för hyr ut personal till Stena Metall i Malmö och de ska dra ner på personalen. Nu ska sonen vara ledig med full betalning från arbetsgivaren i 6 månader (t.o.m 14/8) innan han ska anmäla sig hos arbetsförmedlingen som arbetssökande. Under dessa 6 månader ska sonen ta sitt körkort(han har inte kunnat då han åkt hemifrån 05.15 och kommit hem efter 18.30) och undersöka om det finns något arbete för honom inom VVS-branchen som han har utbildning till. Han har ju alla möjligheter framför sig men först ska sonen smälta allt.

För bara 2 dagar sedan så var han på medarbetarsamtal och då var allt bra så detta kom som en chock för honom. Imorgon ska han in till arbetet efter lunch för att skriva på alla papper.

Något som jag tycker ska bli skönt är att slippa gå upp 04.45 varje morgon för att köra honom till vår lilla stad för att ta bussen in till Malmö eftersom det går ingen buss förbi vår lilla by så tidigt på morgonen som han kan ta för att komma i tid till sitt arbete, så det blir sovmorgon i morgon  .


Mamma och jag var hos hennes advokat i veckan för att ordna med hennes testamente. Hon skrev testamentet 2007 men nu ville hon ändra på några saker och dessutom se till att hennes avlidna man Lennarts barn ska få sin sista fjärdedel när hennes lägenhet säljs och inte behöver vänta tills att hon går bort. Skönt att ordna sådant innan hon blir okontaktbar.












 
 
mickis

mickis

14 februari 2013 23:37

Dåligt av arbetsgivaren att inte ha bättre framförhållning :-(
Hoppas nu sonen hinner ta sitt körkort :-)
& du som får sovmorgon,,,, njuuut ;-)

Bra att du kan hjälpa mamma med det praktiska :-)
Ha en fin kväll!
Kram

http://meramickis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards