Alla inlägg den 20 mars 2013

Av zelvis - 20 mars 2013 21:05

Det har varit lite upp och ner här hos mig de senaste veckorna, så pass mycket att det har gjort mig så sjuk att jag fick uppsöka läkarvård i dag.  Jag har ett tryck över strupen och bröstkorgen så nu misstänker läkaren att det kan vara struma men vi får invänta labbsvaren först :(


Dåren har i allafall slutat att terrorisera mig vilket är så skönt. Jag kontaktade hans läkare på rättsspyk och nu så får han HJÄLP! med att ta sin medicin och det har gett bra resultat!


Nu är det Mamma som terroriserar mig, 8 samtal på 3,5 timme, hon har en dipp i sjukdomen. Anklagelser, gnäll, otrevliga ord, och hon kommer inte ihåg (vilket jag känner igen sen tidigare). Hon drar upp saker som hände i hennes äktenskap med min far som jag inte känner till (otrohet), vilka barn hon har som inte hjälper henne?! och det senaste är att hon har sagt upp bekantskapen med mig. Jag vet att jag inte ska ta åt mig, det är Alzheimers som talar men jag kan inte låta bli, det är så hårda ord och de är ju fantasier men för henne är de riktiga!

Jag har iallafall bestämt mig för att kontakta Överförmyndaren för hon klarar inte av sin ekonomi och hon vill inte ha hjälp av mig.


Framför mig har 2 veckors ledighet och den ska jag ta vara på med vila, långa promenader, o jag har ett årsmöte om drygt en vecka och sedan är det ju Påsk!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards