Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Glad Påsk!

Av zelvis - 29 mars 2013 14:34

Vi hade årsmöte i vårt Byalag i tisdags och det gick bra! Många kom och vi fick många uppslag och ideèr till vad vi kan göra och några anmälde sig till att hjälpa till så kvällen blev riktigt bra. Hela styrelsen blev omvald och en suppleant till valdes in.

Den hemgjorda Våffelsmeten tog slut men alla fick och sedan visades en film utan ljud om hur livet såg ut i byn  på 50-talet. Järnvägslinjen mellan Trelleborg-Lund gick igenom byn och det var många som inte visste det. Även bilder från skolan och de största gårdarna med djur var med på filmen. Snacka om fina tjurar och hästar! Det var verkligen ett mycket trevligt möte och det kändes nästan som en nytändning för oss i styrelsen.  

Jag var på möte hos Mamma igår med hemvården. Mamma har blivit så smal för att hon inte äter ordentligt så därför kontaktade jag kommunen. Även distriktsköterskan ska komma och ordna med Mammas medicindosett. Det tar Mamma nästan 2 timmar att lägga i tabletterna för hon måste kolla och dubbelkolla hela tiden och det gör henne så stressad.

Mamma ville först inte släppa in mig när jag kom utan sa: Vad ska du här och göra?! Det är jag som ska ha möte inte du! men till sist fick jag komma in och efter en stund kom Annika från hemvården. Ett mycket trevligt samtal med många skratt och nu står Mamma i kö för att komma till Dagvården en dag i veckan. Efter det så får vi ta ställning till om det ska utökas men Mamma var i allafall positiv till att prova. Humöret höll i sig även efter mötet när Mamma och jag pratade, hon var verkligen på gott humör i stor kontrast till idag :(


Den sista tiden så har det svängt väldigt mycket med Mammas humör och jag har därför dragit mig undan lite för jag orkar inte med hennes anklagelser utan måste få en paus. Det blir mer och mer aggressivt, anklagelser om att jag konspirerar bakom ryggen på henne tillsammans med hennes storasyster som är 76 år och mycket annat dumt. När hon idag ringde och var så otrevlig och anklagande så lade jag till slut på luren. Hon tror att jag håller på med något bakom hennes rygg för det kan hon se på min ansiktsmin?! Vad ska jag göra, ha på mig ansiktsmask? Det var kanske dumt av mig att lägga på luren men jag orkade inte höra mer.

Det är i allafall att skönt att skriva av sig här på bloggen och jag får en del uppmuntrande inlägg från flera andra bloggare, några av dem i liknande sits som jag, och det känns bra, Stort Tack allihopa , det värmer ska ni veta!


Denna Påsken är utan en massa måsten och det är skönt. Visst blir det lite Janssons frestelse, god kräftröra, laxpaté och ägg men även grillning ska det bli även om snöfallet har börjat här igen. Köttet ligger i marinad och sedan ska gasolgrillen tändas så mat har vi!

Glad Påsk allihopa!

 
 
Tommy

Tommy

6 april 2013 09:03

SV: Tack så jätte mycket för dina fina ord, dom värmer!

Kul att du är med och tävlar!

http://tommytott.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards