Direktlänk till inlägg 6 april 2013

Och telefonen ringer...

Av zelvis - 6 april 2013 12:05

Solen skiner och det knoppas i trädgården, äntligen! Det har jag längtat efter länge nu! Hundarna blir ystra som valpar och jagar och skäller på småfåglarna i buskar och träd. Lite snö finns det kvar men de försvinner nog snart. Det enda som är en nackdel är att jag måste ta nässpray för min pollenallergi (hassel) och då brukar det vara några dagar med migränliknande huvudvärk innan medicinen kickar in. Lite planer  har jag att renovera "vedboden" ett litet tillbygge till huset som används till kallförråd. Ny ytterpanel, nytt inner tak,flytta en dörr,sätta in ett nytt fönster, en del av golvet måste gjutas om men i det hela tror jag att det kommer att bli fint. Utanför "vedboden" kommer det att läggas plattor och i ena hörnan ska det planteras och installeras ett vattenspel! Jag har varit på olika trädgårdsbutiker och tittat men kostnaden har avskräckt mig.

Jag vill inte ha något fint japanskt sparsmakat vattenfall det är inte min stil och det passar inte till huset. Jag har ett stort  gammalt kärl som jag hittade på en loppis och sonen kläckte ideèn om att skaffa en riktigt gammal kran som vatten kan rinna ner från och samlas upp i kärlet. Några vattenplantor, lite fina vita stenar från Smygehamn och en belysning så tror jag att det blir jättefint! På BlomsterhusetEuropa här i Trelleborg  http://www.blomsterhuseteuropa.se/ kan man köpa en vattenpump för 379 kr . "Svärsonen" är elektriker så jag kan fråga honom om han kan hjälpa mig med det elekriska.

Hoppas att jag kan hitta en bra billig kran på Byggagnat här i Trelleborg!   http://www.byggagnat.se/

Det är något med våren och ljuset, plötsligt är det mesta möjligt!


Jag har fyndat ett svart, nytt, trekantigt 5x5m solskydd för 100 kr på loppis i grannbyn V.Virestad förra helgen. Det tänkte jag fästa utanför ingången till uterummet fär där brukar att bli Väldigt varmt på sommaren! Det är som om luften dallrar där så lite skugga är inte fel.


Jag har haft 2 sköna lediga veckor iallafall om man undantar de obligatoriska telefonsamtalen från Mamma. Numera låter jag telefonsvararen ta samtalen för då kan jag själv avgöra om det går att prata med henne eller ej. På det viset har jag fått det lugnare, men Mamma verkar att bli frustrerad över att jag inte svarar. På nätterna lägger jag av luren för annars får jag inte sova och jag har min mobiltelefon på så det går att nå mig om det behövs.


Nä nu ska jag gå ut i solen lite. Hoppas att ni också får lite sol på er!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zelvis - 20 februari 2018 11:55

Vi har sorg i vår familj, Elvis fick somna in på Evidencia på Jägersro i söndags. Saknaden och sorgen är enorm! Tänk att ett sådant litet liv kan lämna så många minnen, mest trevliga! Han kom till oss som en omplacering när han var 3,5 år och s...

Av zelvis - 13 september 2017 14:15

Igår var det dags för styrelsemöte i vårt Byalag och det var hemma hos TG(sekreterare). TG´s Partner in Crime, IB (kassör) satt bredvid TG och mot slutet av mötet så sade både TH och IF att de inte ville vara med i styrelsen längre och ingen blev gla...

Av zelvis - 10 augusti 2017 15:01

Jag är inne på sista semesterveckan av 3 och jag har tagit det väldigt lugn utan en massa "måsten". Äldste sonen och jag har ett litet projekt i trädgården som snart är klart nämligen en liten Berså. Vi tog bort gräs i en cirkel med 240 cm i diamet...

Av zelvis - 11 juni 2017 18:05

Idag var det dags för Gylle-Fjärdingslövs Byalags Byaloppis och det kom en hel del som var sugna på att göra fynd! I år valde vi att ha loppisen på Gröningen mittemot kyrkan. Jag köpte inget utan jag var den som fixade kaffet och A bakade goda kako...

Av zelvis - 3 maj 2017 20:01

Jag hade lite odling i pallkragar i min trädgård men nu är pallkragarna bort och ett litet växthus ska sättas upp där i stället. Det är en del förarbete innan själva växthuset kan sättas på plats och under tiden planerar jag för vad jag ska odla i vä...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards