Alla inlägg den 15 april 2013

Av zelvis - 15 april 2013 19:40

Min 3-kombipanna finns i ett annat litet hus på min tomt och rören till varmvattnet och till värmen ligger i en kulvert som är drygt 12 m lång. Men det är inte bara rör i den kulverten nej, där trivs även myrorna! Vi har haft dem inomhus sedan i februari och det är en evig kamp och ett evigt städande. Ibland försvinner de några dagar när myrdosorna verkar men de kommer tillbaka hela tiden. Fast de senaste dagarna har de lyst med sin frånvaro så jag nästan började hoppas på att de var borta för gott.

Men ack vad jag bedrog mig, nej egentligen var det äldsta sonen som blev lurad. Sonen gillar Pepsi och hade satt ett glas med Pepsi på bordet i tv-rummet och sedan gick han iväg en stund. Inga myror syntes. Sonen kom tillbaka, svepte glaset och fick en sådan konstig min! Jag förstod genast vad det var! Han ulkade och sprang iväg mot vasken i köket. Jag kunde inte låta bli, jag skrattade, skrattade och skrattade. Och när jag hade slutat att skratta kom sonen in i rummet igen och då kunde jag inte hålla mig och började skratta igen! Det kan man väl kalla revansch! Myrorna strikes back!


Idag har jag spenderat 1,5 timme i bilkö till Magnus Bildemontering här i stan.Trevliga killar där så där återkommer jag gärna   Dessutom har jag arbetat med Magnus bror Lasse så kontakten har varat i måånga år. Nej bilen skulle inte demonteras men 2 nya sommardäck behövdes läggas om på aluminiumfälgarna. Jag har haft gott om tid på mig men ändå var jag ute i sista minuten. Varför lär jag mig aldrig? Det blev inte så farligt dyrt heller, 1518 kr, det överlever jag. Däcken byter sonen i morgon.

Sonen ville att jag skulle hämta ett paket till honom på Turklövern ett utlämningsställe mitt i stan ,granne med dotterns arbetsplats. Jag träffade henne senast i februari så naturligtvis slank jag in färgaffären och där var hon! Jag visste inte om hon jobbade idag men jag hade tur! Sedan att det var fel ställe gjorde ingenting, jag skulle till Treklövern så dit körde jag efteråt så sonen fick sitt paket.

Alla glada och nöjda t.om myrorna!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Zelvis gästbok

Besökare

Räknare

Länkar

Carima

http://carima.bloggplatsen.se/


Ovido - Quiz & Flashcards